למכירה: חברת התעופה אייר אינדיה

ממשלת הודו מציעה הטבות לרוכשים הפוטנציאלים של חברת התעופה, עם מה שנראה כמו ניסיון נואש להיפטר מהחברה הגדולה במדינה

אייר אינדיה, צילום: רויטרס

ממשלת הודו ממשיכה לנסות למכור את חברת התעופה "אייר אינדיה", חברת התעופה הלאומית של הודו שפועלת גם בישראל ונמצאת במצב כלכלי  קשה.

לפני שנתיים הוצעה החברה למכירה, אולם הממשלה דרשה להמשיך להחזיק 24 אחוזים מהחברה, ובתנאים אלה לא היה גורם מעוניין בסכום המבוקש, והמכירה בוטלה. כעת, לפי הדיווחים, ממשלת הודו משפרת את התנאים ומציעה הטבות לרוכשים הפוטנציאלים של חברת התעופה עם מה שנראה כמו ניסיון נואש להיפטר מהחברה הגדולה במדינה.

לפני כמה חודשים דווח כי החברה נמצאת על סף פשיטת רגל וכעת לא ברור מה יהיה עתידה. אייר אינדיה מפעילה טיסות מקומיות ובין לאומיות לצד חברת לואוקוסט בשם אייר אינדיה אקספרס וחברת שירותים בנמל התעופה בהודו בשם AISATS. ההצעה תקפה עד ל-17 במרץ השנה, ובממשלת הודו מצפים שמשקיעים יגיעו וינסו לרכוש את החברה. 

עוד עולה מהדיווחים, כי הפעם הממשלה תנסה למכור 100 אחוזים מהחברה בניגוד לפעם הקודמת שניסתה למכור רק חלק ממנה. החברה עומדת למכירה תמורת 3.26 מיליארד דולר והרוכש יצטרך להתמודד עם חובות גדולים שצברה, חוב של 3.3 מיליארד דולרים, כולל התחייבויות על חכירת חלק מהמטוסים. חוב זה צומצם מ-5.1 מיליארד שצויין במכרז הקודם. בממשלת הודו העלו את האפשרות שחברת תעופה אחרת תרכוש את החברה, אך אם מקרה כזה יקרה, חברה זרה תוכל לרכוש רק 49% מאייר אינדיה.

אייר אינדיה פועלת גם בישראל והיא חברת התעופה היחידה שטסה לישראל וממנה מעל מדינות ערב וזאת לאחר שקיבלה אישור מיוחד לכך. החברה פועלת בקו ניו דלהי-תל אביב.

לאייר אינדיה צי של 146 מטוסים, 56 אחוזים מהם בבעלותה המלאה, יותר מרוב חברות התעופה, דבר העלול להכביד על התחדשות הצי. רבים מהמטוסים ישנים עם צריכת דלק גבוהה, ומאז נובמבר 2019 מושבתים 16 מטוסים, שהם כ-13 אחוזים מכל הצי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר