מחקר חדש, שנערך במשך שישה חודשים ובדק את היתכנות ההידבקות בקורונה בטיסה, מצא שהסיכוי לכך נמוך מאוד. לפי המחקר שביצע הצבא האמריקני, אשר ערך 300 בדיקות על פני 38 שעות טיסה ו-45 שעות קרקע, רק 0.003% מחלקיקי האוויר עושים את דרכם מנוסע אחד לשני באותה הסביבה - גם אם הוא יושב במושב הסמוך.
כ-99.99% מהחלקיקים סוננו החוצה מתא הנוסעים באמצעות מערכת סינון אוויר מהירה, הקיימת ברוב המטוסים החדשים של רוב חברות התעופה הגדולות. המחקר בוצע על מטוסי בואינג 767 ו-777 של חברת יונייטד האמריקנית.
כפי שניתן לראות בסרטון שלעיל, המחקר נעשה באמצעות בובות "נושמות" וקולטנים מיוחדים, שהותקנו במרחקים קבועים מהן. נשימת הבובות הותאמה לנשימה רגילה של בני אדם, ובכך יכלו החוקרים להשליך את התוצאות על נוסעים אמיתיים.
הנתונים מצטרפים לשורה ארוכה של מחקרים שמצאו כי הסיכוי להידבק בטיסה, במיוחד כאשר הנוסעים עברו בדיקות קורונה ועטו מסכות במהלכה, נמוך מאוד.
טומי אנקוויסט, מנכ"ל לקוחות ביונייטד, אמר: "מאז פרצה המגפה, בריאות ובטיחות לקוחותינו ועובדינו ניצבות בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן תמכנו במחקר המערב מומחי צבא ורפואה, אשר הצביע על כך שתא הנוסעים במטוס הוא אחד מהמקומות הבטוחים בעולם. התוצאות מראות שהצעדים שבהם נקטה יונייטד - טיפול במערכות זרימת וסינון האוויר, החובה על עטיית מסכות ושדרוג תהליכי הניקיון - פירושם שחשיפה לקורונה במטוסי יונייטד כמעט אינה קיימת, גם במקרה שהטיסה מלאה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו