"בשל העומס - ועדות החריגים יהיו במלוניות"

הכנסת אישרה את התקנות החדשות • הנכנסים לארץ ייחויבו בשתי בדיקות, לפני ההגעה ולארץ ובנחיתה - גם מחוסנים ומחלימים יידרשו בבדיקה • "אם מוטציה חדשה תיכנס זה יהיה אסון"

ח"כ יעקב מרגי // צילום: דוברות הכנסת // ח"כ יעקב מרגי

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה היום (שני) את התיקון לתקנות הגבלת הכניסה והיציאה מישראל, ובתוך כך, משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר הוועדה לבחון שוב את ההחלטה לסגור את גני החיות.

הדיון בועדת החוקה // צילום: דוברות הכנסת

על פי התיקון שעבר, הכניסה לישראל, דרך מעברי הגבול היבשתיים, תתאפשר רק מתחנת גבול נהר הירדן (שייח' חוסיין), ורק למי שיצא מישראל דרך אותו מעבר. הכניסה תתאפשר רק באישור של ועדת חריגים ובזמנים מוגדרים, שייקבעו במטרה לווסת את מספר הנכנסים לטובת בריאות הציבור. בוועדה הוסבר כי כרגע, האישור תקף עבור פעמיים בשבוע, למשך שעתיים בכל פעם. התקנות כבר היום מגבילות את הכניסה לישראל, גם דרך שדה התעופה ומעברי הגבול הימיים, וקובעות כי כל מי שנכנס לארץ דרכם צריך לקבל אישור מועדת חריגים.

וועדת החוקה // צילום: דוברות הכנסת
וועדת החוקה // צילום: דוברות הכנסת

כמו כן, אושרו תקנות חדשות לעניין חובת בדיקות קורונה בכניסה דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים, בנוסף לחובת הבדיקה שכבר קיימת לנכנסים דרך שדה התעופה. ככלל, מי שיכנס לישראל יחוייב לבצע שתי בדיקות קורונה – הראשונה, עד 72 שעות לפני הכניסה, והשנייה עם כניסתו לישראל. ועדת חריגים רשאית לתת פטור מהצגת תוצאה שלילית, בשל צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד, ובין היתר אם לא הייתה אפשרות להיבדק במדינה שממנה הנוסע הגיע. בנוסף, אם אין אפשרות לבצע בדיקה בתחנת הגבול, מי שחייב בבידוד במלונית, יוכל לבצע אותה שם, ומי שאינו חייב בבידוד במלונית – לא יחויב לבצע את הבדיקה במקרה כזה. אדם שיכנס לישראל ללא בדיקה שלילית יקנס ב-2500 שקלים, ואילו מי שלא יבצע את הבדיקה הנדרשת בכניסתו, יקנס ב-3500 שקלים.

באותו עניין, בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אושר כי גם מחלימים ומחוסנים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ. "אסון לאומי אם ייכנס לארץ עכשיו ווריאנט חדש", אמר יו"ר הוועדה.

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, מסר: "כדי להתמודד עם העלייה בכמות הנכנסים לארץ, כולם ייסעו למלוניות ושם יפגשו את ועדות החריגים".

עובד משרד הבריאות, ד"ר שלמון, הזהיר כי לא ניתן להמשיך את פרויקט המלוניות במתכונת הנוכחית, וכן את ועדת החריגים, אם ייכנסו 2000 אנשים ביום; הוא עדכן כי המשרד ממשיך לקדם את נושא האיזוק האלקטרוני, כתחליף לבידוד במלוניות, אך הדבר דורש חקיקה.



 

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר