מתכננים לטוס לבריטניה? בקרוב תצטרכו אישור כניסה למדינה

הממשלה פרסמה עדכון בנוגע למדינות שאזרחיהן יזדקקו למלא טופס ETA אינטרנטי בעלות של 10 פאונד לפני הטיסה • תשובה לבקשת הכניסה אמורה להתקבל בתוך כמה ימים ורק לאחריה, ניתן יהיה להיכנס לבריטניה

דגל בריטניה על שעון הביג בן שבשיפוצים // צילום: רויטרס // דגל בריטניה על שעון הביג בן שבשיפוצים. צילום: צילום: רויטרס

ממשלת בריטניה פרסמה עדכון בנוגע למדינות שאזרחיהן יצטרכו למלא טופס ETA לפני הטיסה. בין המדינות שנכללות בשלב הבא, נמצאת גם ישראל. עד כה, היו כמה מדינות שאזרחיהן התבקשו למלא את הטופס המדובר, אך בקרוב, גם אזרחי ישראל, לצד אזרחים של עשרות מדינות נוספות, יצטרכו למלא את הטופס.

מדובר בטופס אינטרנטי בעלות של כ-10 פאונד, תשובה לבקשת הכניסה לבריטניה אמורה להתקבל בתוך כמה ימים ורק לאחריה, ניתן יהיה להיכנס לבריטניה. ניתן יהיה להתחיל למלא את הטופס החל מ-27 בנובמבר השנה, אך חובת הצגתו לפני הטיסה לממלכה, תתחיל רק ב-8 בינואר בשנה הבאה, עבור ישראלים.

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, צילום: אי.אף.פי

בין המדינות שאזרחיהן יצטרכו להציג את האישור המדובר לצד ישראל, ניתן למנות את ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, יפן, מקסיקו, פרו, סינגפור, סיישל, דרום קוריאה, ארה"ב ומדינות רבות נוספות. השלב הבא שאליו יצטרפו גם אזרחי מדינות האיחוד האירופי יתחיל כאפשרות למלא את הטופס בשלושה במרץ בשנה הבאה עם חובת הצגתו החל מ-2 באפריל ושם נכללים אזרחים של מדינות רבות וביניהן בלגיה, אוסטריה, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, הולנד, פורטוגל, פולין ועוד.

המשמעות של ההחלטה היא שיהיה קצת יותר מורכב לטוס לבריטניה באופן ספונטני. האישור יהיה תקף לשנתיים ואמור לאפשר לבריטים לפקח בצורה נוחה יותר על הנכנסים לממלכה. נזכיר שגם בישראל מתחיל בימים אלו פיילוט דומה לאזרחים זרים שירצו להיכנס למדינה. זה מתחיל בכמה מדינות וצפוי להתרחב בהמשך למדינות נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר