הרבה יותר מאיתנו: לכמה ימי חופש זכאים העובדים במדינות אירופה? ובאיזה מקום ישראל?

אתר החדשות "יורו ניוז" חושף את כמות החופשים הניתנים לעובדים ברחבי האיחוד האירופי בשנה • המדינות המובילות הן אוסטריה צרפת ושוודיה • אמנם ימי החופשה בארץ אינם רבים במיוחד, אך גם לישראלים יש סיבות להתעודד

עייפות בעבודה בגלל עומס משימות? למה שלא תתנו ל-AI לעזור לכם . צילום: Getty Images/iStockphot

ישראלים רבים שמזמינים כרטיסים לחו"ל עם חזרת חברות הטיסה לישראל בימים אלו יצטרכו להשתמש בימי החופש שמגיעים להם. כעת מסתבר שישראל נמצאת בתחתית הרשימה של כמות ימי החופשה לעובד בשנה, לעומת שאר מדינות אירופה והיא חולקת את המקום האחרון עם טורקיה, כך על פי בדיקה שערך אתר החדשות "יורו ניוז". 

 

על פי החוק, מספר ימי החופשה המינימליים בישראל עומד על 14 ימים בשנה, אולם חשוב לציין שגם בישראל יש חגים שמתלווים לימי החופשה הבסיסיים שניתנים בחוק.

המדינות האירופאיות בהן זכאים העובדים ל-25 ימי חופש בשנה ובכך תופסות את המקומות הראשונים בטבלה הן אוסטריה (לה יש עוד 13 ימי חג), צרפת (נוסף ל-11 ימי חג), לוקסמבורג, שוודיה (בנוסף לעשרה ימי חג) ודנמרק (נוסף על תשעה ימים). מיד אחריהן ברשימה, עם 24 ימי חופש בשנה ו-14 ימי חג ניצבת מלטה ומיד אחריה ספרד ופורטוגל עם 22 ימי חופש בשנה ו-13 או 14 ימי חג. קצת אחריהן ישנה נורבגיה בה העובדים מקבלים את כמות החופשים הממוצעת באיחוד האירופי - 21 ימים. 

ארמון האינווליד בפריז, 25 ימי חופשה, צילום: Rolf Dobberstein / Pixabay

מיד אחריהן ניצבות המדינות שבהן מקבלים העובדים 20 ימי חופשה בשנה לצד ימי חג שנעים בין 6 ל-15 ימים בשנה הן: סלובקיה, ליטא, לטביה, קפריסין, רומניה, קרואטיה, סלובניה, פולין, בולגריה, איטליה, צ'כיה, הונגריה, פינלנד, אסטוניה, בלגיה, שווייץ, הולנד, אירלנד, גרמניה, בריטניה ויוון.

כמעט כל מדינה ברשימה, למעט טורקיה, מעניקה לעובדים יותר ימי חופש מאשר מדינת ישראל. לפי האתר, המינימום באיחוד האירופי, הידוע ככזה שמדינותיו מעניקות תנאים סוציאליים נוחים לעובדיו עומד על 20 ימים. אך יש לציין שהמינימום הזה, גבוה יותר ממספר ימי החופשה המוענק במדינות אחרות ברחבי העולם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר