סירות נטושות: מזג אוויר חריג "העלים" את המים מרחובות ונציה

שילוב של מספר גורמים בו זמנית - כולל ירח כמעט מלא ורמה ברומטרית חריגה באירופה - שינה את פני העיר הפופולרית • גם בהרי האלפים המצב קשה - רק מחצית מכמות המשקעים נרשמה לתקופה זו של השנה • באיטליה חוששים מבצורת נוספת

מצב המים בוונציה הותיר סירות רבות על היבשה בגלל שפל ארוך בים, צילום: AP Photo/Luigi Costantini

באיטליה כבר מתחילים לאבד תקווה מהחורף: הרשויות בארץ המגף מזהירות כי גם השנה עשויה להיות בצורת קשה בעקבות כמות משקעים נמוכה מהרגיל.

גונדולות נטושות בונציה בגלל השפל במפלס הים, צילום: AP

המצב הקשה שפוקד את ארץ המגף הוביל לכך שכמות השלג באלפים היא כרגע רק כמחצית ממה שבדרך כלל נרשם לתקופה זו של השנה, והנזק לחקלאות בל ישוער.

Reuters

גם מגזר התיירות סובל: בעיר ונציה בצפון מזרח המדינה, שבה בדרך כלל חוששים מהצפת התעלות שמשמשות כרחובות, יש לאחרונה ירידה משמעותית במפלס המים בגלל "סופה מושלמת" של צירופים מקרים. המצב לא נובע רק ממחסור בגשמים, אלא גם בכך שהגאות של הים הפכה לשפל כתוצאה מרמה ברומטרית באירופה, יחד עם העובדה שהירח כמעט מלא, לצד זרמי העומק. 

כתוצאה מכך ניכרים שיבושים קשים ביכולת של כלי השיט בעיר לנוע, כולל כאלו שמשמשים לתחבורה ציבורית ואמבולנסים. 

התעלה הגדולה בוונציה, צילום: MARCO SABADIN / AFP

חלק מהתעלות למעשה התייבשו לחלוטין, והסירות מונחות על קרקעית הרחובות שבדרך כלל מוצפים.

 ביולי האחרון הוכרז מצב חירום בגלל שאגן נהר "פו", שאחראי לשליש מתוצרה החקלאית של המדינה, סבל מהבצורת הקשה ביותר זה שבעים שנה. 

גם באגם גארדה בצפון המדינה, יעד פופולרי במיוחד לתיירים, המפלס רשם שפל חדש שמאפשר הגעה לאי הקטן בתוכו ללא צורך בכלי שיט. 

עם זאת, נראה כי המצב צפוי להשתפר בימים הקרובים אחרי שהאנטי-ציקלון - שיצר מזג אוויר בלתי אופייני בשבועיים האחרונים - צפוי להיעלם ובמקומו יגיעו משקעים בכמות נכבדת באזור האלפים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר