אתם מכירים את זה היטב, חבר או קולגה יוצא לחופשה ומעלה המון תמונות לאינסטגרם. ברוב התמונות ייראו כנראה הרגליים המכוערות שלו על כיסא בחוף הים או של עוד מנה אקזוטית שאכל במסעדה מקומית. אם עד היום נגעלתם מהתמונות שלו או סתם התעלמתם, דעו שאתם לא לבד. מחקר חדש, שנערך ע"י מכון טיולים בדק לעומק מה הן תשע התמונות הכי מעצבנות שעולות לרשת החברתית הפופולארית.
1. למקום הראשון בממד השנאה שלנו הוא עלתה תמונת הסלפי מהטיול. לא פחות מ-34 אחוז (!) מהגולשים באינסטגרם ציינו כי מדובר בסוג התמונה השנוא עלינו ביותר. הסיבה לכך נובעת ככל הנראה מקנאה בחבר שלנו שמבלה בזמן שאנו בעבודה.
אל תנסו אפילו, את מגדל אייפל צילמו כבר מכל זווית אפשרית // צילום: אי.אף.פי
2. במקום השני והמכובד במדד התמונות המעצבנות הגיע צילום הרגליים שלנו בחוף הים על כיסא נוח במקום הנופש האקזוטי. 22 אחוז מהגולשים הביעו שנאה עזה לתמונות מסוג זה.
3. את המקום השלישי תפסה תמונת הנשיקה עם השותף שלנו לטיול. 17 אחוזים מהגולשים הביעו שנאה לתמונה הדביקה הזו ואנחנו איתם. תפסיקו לזייף אושר, אנחנו יודעים שרבתם שנייה אחרי ושתריבו שנייה אחר כך ולכן אל תבלבלו לנו את המוח עם נשיקות.
4. במקום הרביעי נמצאת התמונה של המטייל מביט לאופק. 16 אחוז מהגולשים הביעו סלידה ביחס למבט הזה שלכם כאילו אתם מינימום קולומבוס. הדבר היחידי שאפשר לגלות באופק זה אותנו עצבניים במשרד כשאתם מבלים.
5 .המקום החמישי הוא ככל הנראה המוצדק ביותר ואליו הגיעה התמונה שלכם על רקע השקיעה או על רקע בניין מיוחד. 14 אחוז חושבים שהשקיעה שלכם לא מעניינת אותם ושתפסיקו לטרחן, כאילו השקיעה בקוסומוי שונה מזו שיש בחוף פרישמן בתל אביב.
6. במקום השישי נמצאת תמונה שנואה במיוחד על ידי המערכת: המטייל בקפיצה קפואה באתר מעניין או בגשר. 11 אחוז מהגולשים סברו שזה שאתם מטיילים לא אומר שגם לכם מותר להעלות תמונה גנרית אינפנטילית לרשת ולהראות לכולנו שגם אתם עושים מה שכולם עשו לפניכם ויעשו עוד המון פעמים אחריכם, בדיוק באותו המקום.
אם אין לכם מה לחדש, פשוט אל תעלו את התמונה. בצילום: סלפי מוצדק
7. אחד מכל עשרה גולשים מתעב את התמונה שהגיעה למקום השביעי, הלא היא תמונת "זה הגב שלי, איפה הלייקים שלכם", דהיינו, תמונה שלכם שנראית כאילו אתם מינימום מצלמים תכנית לנשיונל ג'אוגרפיק. אם אין ציור של פיקסו על הגב שלכם, וגם אם יש ציור כזה, זה לא מעניין.
8. השם שלכם ושל בן הזוג שלכם או המסר לבית שצוירו בחול היא אחת התמונות הנדושות מזה עשורים, אך אנשים עדיין מתעקשים לעשות זאת. לא בכדי הגיעה התמונה הזאת למקום השמיני במדד העצבים. ממש כמו התמונה שלכם קופצים במדבר המלח בוליביה (ע"ע מקום שישי ברשימה), כך גם השם שלכם על החול במלדיביים הוא אחד הנדושים.
אם התמונה הזו נראית לך מוכרת, זה כי צילמו אותו מאות אלפי פעמים בעבר // צילום: רויטרס
9. אל המקום התשיעי, עם 7 אחוזי שנאה בריאים, הגיעה ה-תמונה הגנרית והמעצבנת שהיא למעשה עוד צילום צפוי ומשעמם שמראה כמה מעט יצירתיות יש לאנשים. מגדל אייפל כבר צולם כל כך הרבה פעמים, בכל תאורה, פילטר, זווית ומזג אוויר והתמונה הנוספת שלכם ככל הנראה לא תתרום דבר מלבד עצבים לצופים. בבקשה אל תעצבנו ותחייבו אותנו להבין שאתם בינוניים כמו כולם ובכלל לא יודעים לצלם.
אגב המחקר גם מצא כי אנשים מאבדים את זה אחרי 12 תמונות שלכם מהטיול. אז נכון אתם רוצים לשתף, אבל אחרי 11 תמונות אתם כבר טרחנים אז תפסיקו. ובכלל שתדעו, רוב העולם ראה ומכיר כבר את הכל, אז אם אתם רוצים לשתף בחוויה, תחשוב קודם על התמונה אמיתית ולא אחת גנרית. את שאר התמונות תחלקו עם בן הזוג האישי שלכם ולא על כל העולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו