ממצאי הביניים של תחקיר המומחים בנוגע לשריפת מסוק היסעור לפני כשבועיים הוגשו הבוקר (חמישי) למפקד חיל האוויר, אלוף עמירם נורקין. על פי ממצאי התחקיר, התקלה שאירעה במסוק החלה, ככל הנראה, בעקבות כשל טכני בגלגל שיניים במסוק שהוביל להתלקחות המסוק.
עוד נקבע כי צוות המסוק פעל בצורה מקצועית ותכליתית, שהביאה לפינוי הלוחמים שהיו על המסוק בזמן, ובכך מנע פגיעות בנפש. מפקד חיל האוויר הביע את הערכתו לעבודת הצוות ואמר: בשלב זה, כשבוע בלבד מאז האירוע, אנחנו מבינים מה אירע, אך לא את הגורמים שהביאו לכשל הטכני. הצוות ימשיך בתחקיר עד להשלמתו ומערך מסוקי היסעור בשלב זה עדיין מקורקע".
כזכור, ב-26 בנובמבר, נאלץ מסוק יסעור שעליו 11 לוחמים וארבעה אנשי צוות לבצע נחיתת חירום בדרום הארץ, וזאת לאחר שאש פרצה במסוק במהלך הטיסה. לאחר נחיתת החירום ופינוי החיילים ואנשי הצוות החל המסוק לבעור עד שעלה באש כליל. עם זאת, באירוע לא היו נפגעים.
מפקד הזירה בשירותי כבאות וצהלה, סגן טפסר אבי הרוש סיפר ביום האירוע: "קיבלנו הודעה על שריפת מסוק מערבית לבית קמה. בגלל שמדובר באירוע מורכב הזנקנו למקום כוחות כיבוי נוספים וכאשר הגענו למקום פעלנו מיד לכיבוי השריפה וסריקה לאיתור לכודים. לשמחתנו כל יושבי המסוק יצאו שלמים ובריאים טרם הגעתנו למקום. כרגע הסתיימו פעולות הכיבוי ואנו בשליטה מלאה. החלה חקירת האירוע. האירוע הסתיים ללא נפגעים".
מסוק היסעור לאחר השריפה // צילום: דודו גרינשפן
בתחקור האירוע משתתפים גורמים מחיל האוויר, יחד עם גורמי התעשייה האווירית, נציגי חילות אוויר נוספים שמפעילים את היסעור, ונציגי חברת סיקורסקי המייצרת את המסוק.
בעקבות התאונה, הביעו גורמים במערכת הביטחון ביקורת על המשך השימוש במסוק, וקראו למקבלי ההחלטות להחליפו: "ללא תושיית טייסי היסעור היה עלול לקרות הערב עוד אסון יסעור. תאונה שמזכירה לנו שהגיע הזמן עבור חיל האוויר להיפרד מסוג העבודה הזקן הזה אחרי יותר מ40- שנה ולבחור כבר את מסוק הסער העתידי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו