לקראת שינוי בתעשיית הפרסום: גוגל הודיעה היום (חמישי) כי החל מהשנה הבאה היא תפסיק למכור מודעות אשר מתבססות על היסטוריית הגלישה של המשתמשים בדפדפן כרום. בין היתר, החברה תפסיק להשתמש בטכנולוגיות מעקב, המזהות מעבר בין אתרים ברחבי הרשת.
המהלך המפתיע מגיע לאחר שענקית החיפוש ספגה לא מעט תלונות על פגיעה בפרטיות, שכן הטכנולוגיה סייעה למפרסמים לבצע פרסום ממוקד באתרי אינטרנט שבהם גולשים ביקרו, ולדעת אילו מודעות ממומנות שיכנעו אותם לבצע רכישות על בסיס היסטוריית הגלישה שלהם.
"אנחנו מבהירים כי ברגע שיופסק השימוש בקוקיות של צד שלישי, אנחנו לא נייצר כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט, וגם לא נעשה בהם שימוש במוצרים שלנו", כתב אמר דייוויד טמקין, מנהל המוצר של גוגל המוביל את השינוי, בבלוג הרשמי של החברה.

"שהתעשייה שלנו שאפה לספק פירסומות רלוונטיות לצרכנים ברחבי הרשת, היא יצרה ריבוי של נתוני משתמשים אצל אלפי חברות", הוסיף טמקין. כזכור, גוגל כבר הודיעה בשנה שעברה שתפסיק לעשות שימוש בטכנולוגיית המעקב לקוקיז (Cookies) מצד שלישי, החל משנת 2022.
נוסף על כך, אלפאבית, החברה האם של גוגל, עמדה במוקד חקירה רגולטורית בחשד כי הפרה פרטיות משתמשים לטובת פרסום ממוקד. כעת, ההודעה כי אינה מתכוונת לפתח טכנולוגיה חלופית עשויה לעורר תגובות זועמות בעולם הפרסום – דבר שבענקית הטכנולוגיה כבר לוקחים בחשבון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו