צוקרברג התנצל: "אני יודע עד כמה השירות שלנו חשוב"

בתום שעות רבות של השבתה, הרשתות החברתיות שבבעלות חברת פייסבוק שבו לפעול בהדרגה • בחברה רושמים הפסדים של מיליארדים בשל התקלה

פייסבוק , צילום: רויטרס

לאחר שעות ארוכות של קריסה, והפסדים של מיליארדים, נראה שהתקלה ברשתות פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם סודרה באופן הדרגתי.

פייסבוק פרסמה הודעה שלפיה מהנדסי החברה בודקים את מקור הניתוק, שנגרם עקב תקלה פנימית בשרתים, ושללה אפשרות של מתקפת סייבר. גם המייסד והנשיא מארק צוקרברג פרסם הודעה בשמו: "מתנצל על מה שאירע. אני יודע עד כמה אתם סומכים על השירותים שלנו".

לפני כן, חברת פייסבוק פרסמה הודעה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, והתנצלה כלפי המשתמשים שחוו תקלות. 

במהלך התקלה, שהשפיעה על משתמשי פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם ברחבי העולם, לא יכלו משתמשי הרשתות החברתיות להעלות תכנים ולשלוח הודעות אחד לשני. על פי ההערכות, ייתכן שהתקלה נגרמה בשל טעות אנוש שגרמה לקריסת שרתי החברה. גורם נוסף שהוביל להימשכות התקלה היה שעובדים רבים של החברה החלו לעבוד מהבית, בשל מגיפת הקורונה, ולא הצליחו להגיע למשרדים שבהם מאוחסנים השרתים ולטפל בתקלה.

במהלך התקלה, שנמשכה יותר מחמש שעות, מסרה החברה: "אנחנו מודעים לכך שמשתמשים נתקלים כעת בבעיות התחברות לשירות. אנחנו עובדים על פתרון הבעיה במהירות האפשרית, ואנחנו מתנצלים על אי הנעימות". גם מווטסאפ שחררו תגובה נפרדת, אבל בעלת אותה רוח. במקביל התקבלו דיווחים שבחברת פייסבוק שוללים אפשרות של מתקפת סייבר כהסבר לקריסה הנרחבת.

המנהל הטכנולוגי של פייסבוק, מייק שרופר, התייחס גם הוא לתקלה והביע את צערו על המקרה. "אנחנו חווים בעיות רשת, והצוותים שלנו פועלים באופן המהיר ביותר כדי לאתר את התקלה ולשוב לפעילות", כתב בטוויטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר