הכירו את הסמארטפון החדש של גוגל

במהלך מפתיע למדי, חושפת גוגל את צמד מכשירי הפיקסל 6 בתמונות ובנתונים עוד לפני ההכרזה הצפויה עליהם בחודש אוקטובר הקרוב. במרכז - מעבד חדש מתוצרת בית ומערך צילום משופר

גוגל עובדת הפוך מכולם? תחשבו שנית. במקום לתת רמזים או להדליף מידע במכוון תחת מסווה של ״טעות״, גוגל החליטה השנה לפעול באופן אחר. החברה חשפה נתונים ותמונות חדשות של צמד מכשירי הפיקסל 6 כהכנה לקראת ההכרזה הקרובה בחודש אוקטובר.

ראשית, למדנו שגוגל עומדת להכריז על שני מכשירים בסדרה, אחד יקרא Google Pixel 6 והשני יקרא Google Pixel 6 Pro. מבחינה עיצובית הם מאד דומים למעט הגודל. לפיקסל 6 יהיה מסך בגודל 6.4 אינץ׳ עם קצב ריענון של 90 הרץ בעוד שלדגם הפרו יהיה מסך בגודל 6.7 אינץ׳ עם קצב ריענון של 120 הרץ.

לשני המכשירים יש מערך הצילום אשר ממוקם בחלקו העליון של המכשיר לכל רוחבו. מערך הצילום בולט מגוף המכשיר וזה נראה היטב בתמונות, אבל עיתונאים אשר החזיקו את המכשיר ביד מעדכנים שזה לא כל כך מפריע.

מערך הצילום שונה בין שני המכשירים. פיקסל 6 יקבל 2 מצלמות כאשר אחת רגילה והשנייה מיועדת לצילומים רחבים. פיקסל 6 פרו יקבל מערך צילום דומה אבל בתוספת זום אופטי כפול 4. גוגל לא פרסמה את נתונים המצלמות אבל דיווחה כי הם נוטשים את המצלמות הישנות אשר היו עד כה בדגמי פיקסל ומטמיעים טכנולוגיה מתקדמת יחד עם מצלמות חדשות. הערכות מדברות על חיישן ראשי של 50 מגה-פיקסל. בנוסף גוגל מעדכנת שהיא לקחת את כול יכולות צילום הסטילס המיוחדות והמעולות שלה והטמיעה אותן מעתה גם בצילום וידאו.

מכשירי גוגל עברו התאמה ויגיעו עם הממשק החדש Material You, ממשק שנראה שרבים ירצו לחקות אותו היות והוא מאד נקי, מסודר ולא עמוס בעין. דרך נוספת להבדיל בין הדגמים הרגילים ודגמי פרו הוא צבעי המכשיר. מכשירי פיקסל 6 יגיעו עם מסגרת שחור כאשר גב המכשיר יחולק לשני צבעים שונים. (קיים גם דגם שחור כולו). מכשירי פיקסל 6 פרו יגיעו עם מסגרת כסופה ועם גב בצבע אחיד כאשר לכל הדגמים מערך הצילום בצבע שחור בלבד. חיישן טביעת האצבע עבר לתחתית המסך בחזית, כמו יתר היצרניות.

עיקר תשומת הלב בסדרת פיקסל החדשה היא במעבד. גוגל מאשרת את קיומו של מעבד חדש מתוצרת העונה לשם Tensor. המעבד כבר קיים בשרתי החברה בחוות אחסון המידע של גוגל וכעת עבר התאמה לעולמות המובייל. המעבד החדש כולל בתוכו מעבד גרפי חדש, מודם לדור החמישי, מעבד מיוחד לבינה מלאכותית ושבב Titan M2 לאבטחה. השבב החדש יאפשר למכשיר להפוך כל מה שהוא שומע לטקסט בצורה מידית ואונליין תוך כדי דיבור. הדבר אמור להתבצע בתוך המכשיר עצמו מבלי הצורך להיות מחובר לאינטרנט. לפחות בהדגמות שגוגל ביצעה באנגלית הדבר מבוצע רצוף, חלק ומהיר ללא עיכובים. אל תצפו לתמיכה שכזו בעברית כרגע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר