הכירו את החידושים מהתערוכה השנתית בשנקר

כמו בכל שנה, התערוכה השנתית של שנקר מציגה חידושים מעניינים שחלקם גם הופכים למציאות חשובה • מערכת למניעת נפילה של עובדים • מערכת שיפוט ממוחשבת לענף הכדורעף ועוד

, צילום: שנקר

מכללת שנקר מקיימת בימים אלו את תערוכת הבוגרים להנדסה ותואר שני בפיתוח משחקים דיגיטליים.

מדובר בתערוכה המתקיימת במסגרת תוכנית התואר, אשר כוללת לימודים לפיתוח שפה משותפת למחקר בין-תחומי ולעבודה בצוותים משותפים. סטודנטים בתוכנית לומדים לחקור וליצור על מנת להשתלב בתחום זה. הלימודים מתקיימים בשיתוף פעולה עם תעשיית וקהילת הגיימינג בארץ.

 

בוגרי המחלקה להנדסת תוכנה הציגו את הפרויקטים הבאים:

NoFall היא מערכת גילוי והתראה בזמן אמת למניעת נפילות עובדים מגובה באתרי בנייה. המערכת פותחה על-ידי הסטודנט עמית אלכסנדר. המערכת משלבת חיישנים בעלי יכולת תקשורת אלחוטית הפזורים באזורים פוטנציאלים לנפילה מגובה וחיישנים בעלי תקשורת אלחוטית המותקנים בתוך קסדות העובדים. המידע המתקבל מהחיישנים מתורגם להתראה המגיעה באופן ישיר לעובד ולמערכת איסוף הנתונים באפליקציה, זאת מנוהלת על ידי מנהל הבטיחות באתר הבנייה.

chameleonVISION היא מערכת המשמשת עוזר שופט למשחקי כדורעף חופים. היא פותחה על-ידי הסטודנטים: איילון כהן, גיא שריקי ואיתי נווה בשיתוף פעולה עם מכללת וינגייט. המערכת מנתחת תרחישי משחק בזמן אמת ומציגה סטטיסטיקות רוחביות. המערכת פותרת את האתגר בו לא קיימות מערכות הכוללות אלמנטים של ראייה ממוחשבת במשחקי כדור עף חופים מקצועיים. כתוצאה מכך, אין תהליך וידוא על החלטות השופטים, מה שעולל לגרום לטעויות.

המערכת של chameleonVISION מזהה את תחומי המגרש, הכדור, השחקנים ומשייכת אותם לקבוצה המתאימה. בנוסף, המערכת מאפשרת צפייה של מצבי המשחק בשידור חוזר, תוך כדי המשחק, על מנת לאמת את מצבי השיפוט (בפרט פסילות כדורי הפנים והחוץ), ולוודא את דיוקן של ההחלטות והניקוד שניתן לקבוצות. לבסוף, התיעוד הממוחשב מאפשר חישוב סטטיסטיקות רלוונטיות של השחקנים והקבוצות. 

BalanceBoard הוא פרויקט עליו אחראים הסטודנטים: אייזיק אוהד, אמסלם בן ויורי רשקובסקי יחד עם ד"ר איילת דונסקי מהמכללה האקדמאית בוינגייט. הפרויקט הזה מנסה להתגבר על גורם משמעותי בתחלואה ותמותה בקרב אוכלוסייה מבוגרת מעל גיל 65 – נפילות. הפיתוח מסייע למטופלים לשפר את היציבות שלהם על-ידי פיזיותרפיה. את תרגילי הפיזיותרפיה מבצעים בעזרת משחקים אינטראקטיביים הנשלטים על-ידי לוח ניטור.

AI Dungeon Master הינו כלי עזר לדאנג'ן מאסטר (מוביל המשחק) במשחקי מבוכים ודרקונים. המשחק מתרחש בתוך עולם דמיוני המתואר בשפה טבעית ויש להגיב לטקסט של השחקנים ולקדם את המשחק באמצעות יצירתיות ודינמיקה עם השחקנים האחרים. ניתוח של שפה טבעית הינה משימה קשה ומורכבת עבור המחשב, מאחר ואינו מבין את משמעות המילים ואת הקשרן, כך גם חשיבה יצירתית. על מנת לסייע למוביל המשחק, הסטודנטים השתמשו באלגוריתמים מתקדמים המאפשרים הסקת מסקנות אוטומטית תוך שימוש בקבוצת דוגמאות גדולה.

הכתבה פורסמה במקור באתר Thegadgetreviews

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר