כולנו מכירים את ההרגשה הזאת: אנחנו מחפשים הודעת דוא"ל שנשלחה אלינו בג'ימייל, אבל התוצאות במנוע החיפוש הפנימי בתיבת הדוא"ל פשוט לא עוזרות לנו למצוא אותה. לא לפי שם השולח, התאריך, הנושא ועוד. על פי הודעה חדשה של גוגל, בקרוב זה עומד להשתנות.
ענקית הטכנולוגיה הודיעה לאחרונה על תוספת למנגנון החיפוש בשירות הדוא"ל שלה: "חיפוש באמצעות בינה מלאכותית". השינוי אמור להפוך את החיפוש אחרי הודעות ישנות לאינטואיטיבי ויעיל הרבה יותר, לטענת החברה.
עד היום, ג'ימייל הסתמכה בתהליך החיפוש שלה בעיקר על מילות מפתח – מה שהפך את תהליך החיפוש למוגבל ולעיתים מתסכל. כעת, גוגל משיקה שדרוג משמעותי שמבוסס על בינה מלאכותית, שהופך את המייל לכלי שמבין אותנו באמת. השינוי המרכזי הוא המעבר ממערכת חיפוש טכנית לחיפוש שמבוסס על "כוונת המשתמש".
פשוט כותבים כמו שחושבים
במילים אחרות, כדי למצוא דוא"ל חשוב, כבר לא חייבים לזכור את הניסוח המדויק של ההודעה המקורית. אפשר לנסח חיפוש כמו שמדברים. במקום לחפש "אישור טיסה לניו יורק", אפשר לכתוב "המייל עם הפרטים של הטיסה בקיץ" - והמערכת תזהה את הכוונה, תאריכים רלוונטיים, ואפילו תוכן עקיף, ותשלוף את התוצאה המתאימה ביותר.
המייל של גוגל גם ילמד את דפוסי השימוש האישיים שלכם – ממי אתם מקבלים הכי הרבה הודעות, עם מי אתם מתכתבים בתדירות גבוהה, ואיזה תכנים מושכים במיוחד את תשומת הלב שלכם, למשל. זה יאפשר למנוע החיפוש להציג תוצאות לפי סדר עדיפויות אישי – לא רק לפי כרונולוגיה או התאמה מילולית.
מתי זה מגיע?
העדכון החדש צפוי להגיע לכלל המשתמשים, פרטיים ועסקיים ממש בשבועות הקרובים. אין צורך לאשר או להפעיל פיצ'ר ייעודי - פשוט להתחיל לחפש, ולהרגיש את ההבדל.
זה צעד נוסף במגמה של גוגל להפוך את השירותים שלה לנגישים יותר. השילוב של בינה מלאכותית בחיפוש בג'ימייל מציע פתרון לבעיה מוכרת, בלי לשנות את אופן השימוש, בתקווה שזה ישפר את ההתנהלות היומיומית שלנו עם הפלטפורמות הדיגיטליות השונות שאיתן אנו באים במגע מתמיד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו