מאסק בצרות: טסלה קוראת להחזרת רכבי הסייברטראק

חברת המכוניות החשמליות יצאה בריקול על דגמי הסייברטראק האייקוניים שלה, בשל פאנל חיצוני שעלול להתנתק במהלך נסיעה • זהו הריקול השמיני עבור הרכב מאז ינואר 2024

דגם הסייברטראק של טסלה . צילום: רויטרס

חברת טסלה הודיעה אמש (חמישי) על קריאה לתיקון (ריקול) של כמעט כל דגמי הסייברטראק בארצות הברית, בשל פאנל חיצוני שעלול להתנתק במהלך הנסיעה. זהו הריקול האחרון בסדרת קריאות לתיקון עבור הרכב המפורסם של החברה - כך לפי הדיווח באתר רויטרס.

הריקול מכסה קצת יותר מ-46 אלף כלי רכב שיוצרו מנובמבר 2023 ועד 27 בפברואר השנה והוא הריקול השמיני עבור הרכב מאז ינואר 2024. בעוד שטסלה אינה מפרסמת בנפרד את מספר המסירות של דגמי הסייברטראק שלה, הרכבים שבריקול מייצגים את הרוב המוחלט של דגמי הסייברטראק בכבישים, על פי הערכות אנליסטים.

אילון מאסק, צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock

הריקול עלול להוות מכה לטסלה, שמניותיה איבדו כמחצית מערכן השנה בעוד יצרנית הרכב החשמלי מתמודדת עם תחרות גוברת, מערך מכוניות שמתיישן עם הזמן ותגובת נגד לתפקידו השנוי במחלוקת של המנכ"ל אילון מאסק בפיקוח על קיצוצים בהוצאות הפדרליות בבית הלבן.

טסלה קוראת לתיקון את המכוניות בשל הסיכון של ניתוק פאנל חיפוי מנירוסטה מהרכב, מה שעלול לגרום למפגע פוטנציאלי בכביש ולהגדיל את הסיכויים לתאונה, כך לפי החברה.

הפאנל המנותק עשוי ליצור רעש בתוך המכונית, או שאנשים עשויים לראות את הפאנל משתחרר או מתנתק מהמכונית לחלוטין. טסלה אמרה שהיא מודעת ל-151 תביעות אחריות שעשויות להיות קשורות לבעיית הריקול, אך לא דווח על התנגשויות או פציעות עד כה.

רכב הסייברטראק האייקוני של טסלה, צילום: רויטרס

הביקוש למכונית החשמלית הלא קונבנציונלית כבר נחלש לקראת סוף השנה שעברה, בעקבות מספר עיכובים. "ריקולים של כל הייצור ממקדים את תשומת הלב לבעיות איכות שטסלה נמנעה מהן במשך שנים רבות", אמר סם פיוראני, סגן נשיא בחברת המחקר AutoForecast Solutions. "לוקח זמן רב לבנות מוניטין וניתן לפגוע בו במהירות רבה".

אנליסטים הצביעו גם על שינוי בגישה כלפי יצרנית הרכב החשמלי מצד לקוחות קיימים ורוכשים פוטנציאליים חדשים, כאשר מתעוררות תגובות נגד כלפי המותג כמו מחאות בחנויות טסלה ברחבי ארה"ב וחרמות מכירות.

מפעל טסלה בברלין בירת גרמניה, צילום: איי.פי

ב-2024, טסלה הובילה את רשימת הריקולים בארה"ב, כאשר כלי הרכב שלה היוו 5.1 מיליון קריאות לתיקון, על פי חברת ניהול הריקולים BizzyCar. עם זאת, רוב הבעיות במכוניות המותג בדרך כלל נפתרו באמצעות עדכוני תוכנה אלחוטיים.

טסלה אמרה שהיא צפויה להתחיל להשתמש בפאנל החדש בייצור המכוניות החדשות, בעוד שרכבים שיוצרו לפני כן אך עדיין בבעלות טסלה יעברו התאמה לפני המסירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר