"רק עסקה אחת חשובה", כך נכתב בשלט ענק בעזריאלי בתל אביב, שפרסמה אתמול (חמישי) חברת WIZ, זמן קצר לאחר מכירתה בעסקת ענק של 32 מיליארד דולר לאלפאבית, חברת האם של גוגל.
בשלט, אותו צילם מייסד החברה אסף רפפורט לעמוד האינסטגרם שלו, מופיעה קריאה לקידום מיידי של עסקה לשחרור חטופים, עם כיתוב "Bring them home now!".
"העסקה שחשובה באמת": השלט של מייסד וויז// מתוך אינסטגרם
Wiz מציעה תוכנות אבטחת סייבר למחשוב ענן ופועלת בארה"ב, עם מרכז פיתוח בישראל. הטכנולוגיה שפיתחה (ושכבר מיושמת בחברות המובילות בעולם) מאפשרת לחברות ולארגונים לזהות ולטפל בבעיות אבטחה בסביבת הענן שלהם.
נכון להיום, גוגל היא ספקית שירותי הענן השלישית בגודלה, כשהיא מפגרת באופן משמעותי מבחינת נתח שוק אחרי אמזון (AWS), ומיקרוסופט (Azure) - ולכן היא רוצה להגדיל את נכסיה בתחום החשוב הזה.
WIZ נוסדה על ידי ארבעה יזמים סדרתיים: אסף רפפורט, ינון קוסטיקה, רועי רזניק ועמי לוטבק, ששלושה מהם (למעט קוסטיקה), הם גם היזמים של חברת אדאלום שנמכרה למיקרוסופט ב-320 מיליון דולר. קוסטיקה שימש בחברה כ-VP Product והמשיך עם השלושה ל-WIZ כאחד המייסדים.
מה שמייחד את החברה הוא קצב צמיחתה המסחרר, שמתבטא הן בשווי החברה והן בהכנסותיה. כבר במאי 2021, חמישה חודשים לאחר הקמתה, גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי חברה של 1.7 מיליארד דולר, ובכך הפכה תוך חודשים ספורים מהיווסדה ליוניקורן. באוקטובר אותה שנה כבר גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליארד דולר, ובפברואר 2023 גייסה 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר. הגיוס האחרון התבצע בחודש מאי 2024 - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר.
גם הכנסותיה של החברה צמחו במהירות, ובפברואר 2024 היא דיווחה על הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-350 מיליון דולר, כאשר 40% מבין חברות fortune-100 נמנות עם לקוחותיה. מטה החברה ממוקם בניו יורק ופעילות המו"פ שלה מרוכזת בישראל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו