צפו: מכונית מעופפת חדשה שתוכל לרחף מעל הפקק

חברת אלף אירונאוטיקס פרסמה סרטונים של אב-טיפוס המסוגל לנסוע על הכביש - ולהמריא מעל רכבים עומדים

אב-טיפוס של המכונית המעופפת ממריא מעל רכב אחר. צילום: Alef Aeronautics / CNET

חברת אלף אירונאוטיקס (Alef Aeronautics) פרסמה סרטונים חדשים המציגים אב-טיפוס של מכונית מעופפת המופעלת על ידי סוללה. בסרטונים ניתן לראות את המכונית נוסעת תחילה כמו רכב רגיל על הכביש ואז ממריאה לטיסה מעל רכב אחר בסימולציה של פקק תנועה.

לפי פרסום ב-CNET, הדגם המוצג בהדגמות הוא ה"אלף מודל זירו אולטרה-לייט" (Alef Model Zero Ultralight), גרסת פיתוח קלת משקל המשמשת למחקר. דגם זה מצויד בסוללה קטנה יותר כדי לשמור על משקל נמוך ודורש כרגע טייס מנוסה להפעלתו.

הדגם המסחרי הראשון של החברה, ה-"A אלף מודל" (Alef Model A), יהיה שונה מהאב-טיפוס הנוכחי בכמה מאפיינים מרכזיים. בניגוד לדגם הפיתוח, המודל A יצויד בסוללה גדולה יותר שתאפשר טווח טיסה של כ-177 ק"מ או לחלופין טווח נסיעה של כ-320 ק"מ על הקרקע.

משמעות הדבר היא שהרכב יוכל לטוס למרחק של עד 177 ק"מ בטעינה אחת של הסוללה, או לחלופין לנסוע עד 320 ק"מ במצב נסיעה רגיל על הכביש - פער הנובע מכך שטיסה דורשת יותר אנרגיה מאשר נסיעה על הקרקע. ג'ים דוחובני, מנכ"ל ומייסד-שותף של אלף אירונאוטיקס, אמר ל-CNET כי מספרים אלה עשויים אף לגדול אם החברה תאמץ טכנולוגיית סוללות חדשה.

המודל המסחרי יכלול גלגלים דקים וקטנים יותר מאשר ברכב מסורתי, המסייעים להפחית את משקל הרכב תוך שמירה על יכולת נסיעה בתנאים שונים. בנוסף, לדברי דוחובני, המודל A יתוכנן להיות הרבה יותר פשוט לטיסה עבור אדם ממוצע לעומת האב-טיפוס הנוכחי.

לפי הנתונים שפורסמו ב-CNET, המודל המסחרי צפוי להגיע למהירות שיוט אופטימלית באוויר של כ-160 קמ"ש, עם מהירות מקסימלית של עד כ-360 קמ"ש.

בנוגע למהירות הנסיעה על הקרקע, האב-טיפוס הנוכחי רשום כרגע כרכב במהירות נמוכה למטרות מחקר ופיתוח, המוגבל למהירות מקסימלית של כ-40 קמ"ש. דוחובני הסביר ל-CNET כי בעתיד, המודל המסחרי יוכל להגיע למהירויות גבוהות יותר על הקרקע, אך הדבר דורש מבחני התנגשות ואישור רגולטורי. עד להשגת האישורים הנדרשים, החברה אינה מוכנה להסתכן בהתרסקות של האב-טיפוס הקיים.

כיום, החברה כבר מקבלת הזמנות מוקדמות למודל A, שצפוי לעלות כ-300 אלף דולר. כמו ברוב חברות הסטארט-אפ, המחיר צפוי לרדת ככל שהייצור יגדל בהיקפו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר