"ידענו שיהיה קשה": הקימו סטארט-אפ וגייסו מיליון וחצי דולר תוך כדי מילואים

בין פגישות זום למשמרות בבסיס: כך הצליחו יוצאי יחידת 8200 להקים סטארט-אפ ולגייס משקיעים בזמן המלחמה • "הבנו שהמלחמה עלולה להימשך זמן רב, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעצור את החלומות שלנו", מספרים יואב שפרינגר וגלעד עזרא, המייסדים

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדי Apptor.AI. חברים מהצבא. צילום: פרטי

"בשעות לא שעות, היינו עוברים לחולצה מכופתרת ומנהלים פגישות זום עם משקיעים מארה"ב ובריטניה, כאילו הכול רגיל – כשבעצם שום דבר לא היה רגיל", כך מספר יואב שפרינגר, שהקים את הסטארט-אפ Apptor.AI יחד עם חברו גלעד עזרא, שניהם יוצאי יחידת 8200. כעת, השניים הצליחו להשלים סבב גיוס של 1.5 מיליון דולר בזמן שירות מילואים פעיל.

"הייתי מוצא את עצמי פותח מחשב נייד במקומות שאי אפשר לדמיין, לפעמים מתוך בסיס באמצע שום מקום", שפרינגר משחזר. המציאות המורכבת הזו, של ניהול חברת סטארט-אפ מהשטח, הפכה לשגרה. אבל איך הם הגיעו לשם?

שפרינגר ועזרא שירתו יחד במשך שש שנים ופיתחו מערכות בינה מלאכותית מתקדמות, כולל מערכות להמלצות ופרדיקציות. כשהשתחררו, הקימו את Apptor.AI, פלטפורמת מסרים מבוססת בינה מלאכותית לשיפור תהליכי העבודה בתעשיית השיווק הרשתי. הפטפורמה הזו מיועדת לתקשורת חכמה בין מפיצים ללקוחות שלהם, תוך שיפור ביצועים עסקיים והגדלת מכירות.

בהמשך, השניים פתחו בסבב גיוס SEED – אותו השלימו תוך חמישה חודשים עם משקיעים כמו זוהר גילון, יובל בר-גיל ורן שריג. 

יואב שפרינגר מנכ"ל ומייסד Apptor.AI, צילום: פרטי

לא לעצור את החלומות

שפרינגר ועזרא הקימו את Apptor.AI במהלך המלחמה, וכך, לצד המורכבות האינהרנטית בהקמת סטארט-אפ, השניים התמודדו עם המציאות הקשה וחוסר ודאות. הצורך לאזן בין שירות צבאי פעיל, שלעיתים כלל משמרות ארוכות ותנאים פיזיים קשים, לבין ניהול חברה צעירה, דרש מהם גמישות יוצאת דופן. שעות הלילה, הפכו לזמן העבודה המרכזי – תכנון, שיפור הפלטפורמה, ותיאום פגישות עם שותפים פוטנציאליים מעבר לים.

"המחשבה לדחות את התהליך לאחרי המלחמה תמיד עלתה", הם אומרים. "ידענו שזה יהיה קשה - גם לגייס הון וגם להשיג לקוחות תוך כדי מילואים ומלחמה. עם זאת, הבנו שהמלחמה עלולה להימשך זמן רב, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעצור את החלומות שלנו. זו הייתה החלטה מודעת לא לתת לאויבים שלנו לעצור את ישראל מלהתקדם ולחדש, גם בזמנים קשים כאלה".

לדבריהם, הלקוחות אף התרשמו מהיכולות שלהם להמשיך ולבנות את הסטארט-אפ גם בתנאים קשים. הם מוסיפים כי לא קיבלו סירוב ישיר ממשקיעים בשל העובדה שהם מישראל, אך פגשו בלקוחות שהביעו חשש. "חלקם העלו שאלות על היכולת שלנו לעמוד באתגרים, ולוחות זמנים במצב לא יציב של מלחמה. עם זאת, ברוב המקרים הרגשנו תמיכה והערכה למאמץ האישי שלנו".

במהלך השנה הקרובה החברה מתכננת לייצר שיתופי פעולה עם חברות נוספות ברחבי העולם, ובעיקר להתרחב בשוק האמריקני, שם מרוכז נתח משמעותי מתעשיית השיווק הרשתי העולמית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר