אפל מנסה להחיות את הצמיחה המדשדשת שלה - ועובדת על סדרת שינויים בקו מוצריה. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", החל משנה הבאה, החברה צפויה להשיק אייפון שיהיה דק יותר מהעובי הנוכחי של כ-8 מילימטרים. על פי גורמים המכירים את תוכניות החברה, הדגם החדש יהיה זול יותר מדגמי הפרו, ויכלול מערכת מצלמות פשוטה יותר כדי להוזיל את העלויות.
במקביל, ענקית הטכנולוגיה מפתחת שני מכשירים מתקפלים: האחד גדול, שנועד לשמש כלפטופ, עם מסך שנפתח לגודל של כמעט צג שולחני - כ-19 אינץ'. השני קטן יותר, שייפתח לגודל מסך גדול יותר מהאייפון 16 פרו מקס, ונועד לשמש כאייפון מתקפל.
האתגרים בפיתוח מכשירים מתקפלים
שני העיצובים המתקפלים נמצאים בפיתוח כבר שנים, אך חלקים מרכזיים לא היו מוכנים. האתגרים העיקריים כללו שיפור הציר - המנגנון המאפשר למכשיר להתקפל ולהיפתח - וכיסוי התצוגה, חומר גמיש המגן על המסך המתקפל.
המכשירים המתקפלים הקיימים בשוק אינם דקים, קלים או חסכוניים מספיק בצריכת חשמל כדי לעמוד בסטנדרטים של אפל, ולכן החברה נמנעה עד כה מכניסה לתחום זה.
לפי המקורות, אפל התנסתה במספר עיצובים שונים, כולל אפשרות של מסך חיצוני כשהמכשיר מקופל, אך כעת היא מעדיפה עיצוב המתקפל פנימה. בעוד שהחברה התכוונה תחילה להשיק את המכשיר הגדול ראשון כדי לבחון את תגובת השוק, כעת נראה כי האייפון המתקפל יהיה מוכן לפניו. מנהלי אפל דוחפים להשקה ב-2026, אך ייתכן שהחברה תזדקק לשנה נוספת כדי להתמודד עם האתגרים הטכניים.
החיפוש אחר מנועי צמיחה
עסקי האייפון, שעדיין מהווים כמחצית מההכנסות הכוללות של אפל, נמצאים בהאטה, כאשר ההכנסות בשנת הכספים 2024 צמחו בפחות מאחוז אחד. גל הצמיחה המשמעותי האחרון היה ב-2021, כאשר חברות הסלולר סבסדו רכישות אייפון כדי לתמוך בתשתיות רשת ה-5G המתפתחות שלהן.
על פי נתוני חברת המחקר TrendForce, המכשירים המתקפלים נותרו עד כה בעיקר מוצר נישה, וצפויים להוות רק כ-1.5% מסך שוק הסמארטפונים השנה. לפי Counterpoint Research, קטגוריית הסמארטפונים המתקפלים אף חוותה את הירידה השנתית הראשונה שלה במשלוחי יחידות, בעיקר בשל ביצועים חלשים של סמסונג עם ה-Galaxy Z Flip 6.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו