אחד מיתרונות הרכבת הוא האפשרות לשבת בנוחות, לא להתעסק בנהיגה ולנצל את הזמן ללימודים או לעבודה - זאת באמצעות גלישה באינטרנט.
עד לפני ארבע שנים היה wi-fi בקרונות, אך בשל בעיות קליטה הוא לא עבד טוב. כתוצאה מכך, ברכבת ישראל פועלים כעת בשני מישורים: האחד הוא שיפור הכיסוי הסלולארי על תוואי המסילה, והשני הינו שיפור חדירת כניסת האות הסלולארית לתוך הקרונות על ידי חירוץ חלונות. שני המישורים מתקיימים כעת בהדרגתיות.
ברכבת ישראל נכנסו לפיילוט לפיו עושים חורים קטנים באמצעות לייזר בחלונות של הקרונות, מה שהוביל לשיפור הקליטה. בינתיים ברכבת ישראל אומרים כי הפיילוט עובד בהצלחה, ובכל פעם מבצעים את ההליך בעוד קרונות בהדרגה. כתוצאה מכך, יש קליטת wi-fi בכמה עשרות בודדות של קרונות מתוך מאות. כעת, ברכבת ישראל הגישו מכרזים לקרונות נוספים.
יש לציין כי לפני מספר חודשים דיווח משרד התחבורה כי חלה התקדמות משמעותית בפרויקט פריסת האינטרנט הסלולארי בקרונות הרכבת. בהודעה נכתב שבמסגרת הפיילוט, נמצא כי תהליך חריצת החלונות מביא לשיפור משמעותי בקליטה הסלולארית. עוד הוחלט כי רכבת ישראל תפעל להתקנת רשת wi-fi בכל תחנות הרכבת.
עוד נמסר כי בהמשך להחלטת שרת התחבורה מירי רגב ושר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לקידום היבטי הקליטה הסלולארית ופריסת רשת wi-fi בקרונות הרכבת, מקדמת הרכבת כיום מספר פתרונות לשיפור הקליטה הסלולארית בקרונות הרכבת, בנוסף לקידום פריסת רשת wi-fi עוצמתית בקרונות.
בהתאם לתוצאות הראשוניות, הנחה מנכ"ל הרכבת, שיקו זנה, על ביצוע הליך מזורז לחריצת חלונות בקרונות קיימים. עוד הוחלט כי הקרונות החדשים שיגיעו בעתיד, יגיעו עם החלונות המחורצים מלכתחילה. במקביל לתהליך חריצת החלונות, ממשיכים ברכבת בקידום ההיבטים הנוספים של הנושא, ובוחנים בימים אלה פתרונות נוספים כגון מגבירי wi-fi בקרונות.
במשרד התקשורת מסרו ל"ישראל היום" כי יש כיסוי סלולארי תקין לכל אורך מסילות הרכבת. בימים אלה, רכבת ישראל ומשרד התקשורת בודקים פתרונות לשיפור הקליטה בתוך קרונות הרכבת לאור זאת שהקרונות עצמם גורמים לפגיעה בקליטה - תופעה המוכרת בעולם ומכונה "כלוב פארדיי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו