סוף לגלקסי? סמסונג בדרך לצעד דרמטי במיוחד

חברת סמסונג מתקשה להתחרות באפל, ורומזת על צעד אפשרי כדי לבדל את עצמה בשוק הסמארטפונים • למרות שהחברה הוכיחה בעבר שהיא לא חוששת משינויים, מדובר בתפנית חדה

סדרת גלקסי S24. מתמקדים ב-AI. צילום: סמסונג

האם גלקסי הפופולרי עומד לפנות מקום למותג חדש ויוקרתי מבית סמסונג? דיווחים עדכניים מרמזים כי הענקית הקוריאנית שוקלת מיתוג מחדש למכשירי הפרימיום שלה, במהלך שעשוי לסמן עידן חדש בתפיסת המותג של החברה. ככל הנראה, השינוי נועד לבדל את מכשירי היוקרה ולהדגיש את ייחודיותם מול דגמים אחרים בשוק.

לי יונג-הי, בכיר בסמסונג, התייחס לכך מוקדם יותר השנה, כשהדגיש את הציפייה לשם חדש עבור רגעי חדשנות מיוחדים: “למותג גלקסי יש כל כך הרבה סדרות,” אמר יונג-הי, “ואני מבין שאנשים מצפים לשם חדש כשמגיע רגע של חדשנות פורצת דרך”.

מה מניע את השינוי בסמסונג?

הצעד האפשרי של סמסונג מתרחש דווקא כשזירת הסמארטפונים היוקרתיים מתמודדת עם שינויים מהותיים. לאחרונה, החברה השיקה את Galaxy Z Fold6 Special Edition בקוריאה ובסין, דגם שמסמן את כיוונה החדש של סמסונג בקטגוריית הפרימיום. למרות שמותג ‘גלקסי’ מוכר ושולט בשוק הסמארטפונים, התחרות מול אייפון, במיוחד בארה”ב, מגבירה את הצורך של סמסונג למצוא דרכים לחדש ולהבדיל את מוצריה.

זמן לשינוי מרענן, צילום: סמסונג

כיום, המותג גלקסי מכסה את כל המכשירים של סמסונג, מהבסיסיים ועד היוקרתיים ביותר. למרות חלוקה ברורה לסדרות שונות (A למכשירים בסיסיים, S לפרימיום, ו-Z למתקפלים), כולם נושאים את השם ‘גלקסי’. השינוי המדובר עשוי לאפשר לסמסונג לבדל את מכשירי הפרימיום שלה בצורה ברורה יותר מהשאר, מהלך שמוביל ליצירת זהות נפרדת למותג היוקרה.

מגבירים את התחרות בעולם הפרימיום

סמסונג מבינה שהשוק משתנה. התחזקות אפל בשוק היוקרה מחייבת את סמסונג לחדש, ובעיקר לבדל את מכשיריה היוקרתיים. בעוד שגלקסי הפך לשם נרדף למותג המוביל של סמסונג, יש צורך לבחון כיווני מיתוג שיכולים להציג את הפרימיום ברמה גבוהה יותר, שתקרוץ לצרכנים שמחפשים חווית משתמש מתקדמת וחדשנית.

אפל. המתחרה הגדולה, צילום: יחצ

אמנם טרם נמסרו פרטים רשמיים על השם החדש או מועד ההשקה, אך גורמים בסמסונג מציינים כי מדובר בתהליך מתקדם. במקביל, סמסונג בוחנת את השפעת המהלך על מותג ‘גלקסי’ ועל תפיסת המותג שלה. החברה שוקלת את היתרונות והחסרונות של השקת מותג יוקרה עצמאי, כזה שלא יפגע במוניטין הרחב שבנתה לעצמה עם השנים.

לקראת עידן חדש?

אם השינוי אכן יצא לפועל, סמסונג עשויה לפתוח עידן חדש למותגי הפרימיום שלה, ולחזק את מעמדה בשוק התחרותי. בישראל, מותג ה’גלקסי’ אהוב ומוכר היטב, כך ששינוי המותג עשוי לדרוש מסמסונג מאמץ נוסף כדי לכבוש מחדש את לב הישראלים.

השוק הישראלי ועולם הסמארטפונים כולו ימשיכו לעקוב באדיקות אחר הצעד הבא של סמסונג, שהוכיחה בעבר שהיא לא חוששת לחדש.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר