טכנולוגיה חדשנית: אפל מפתחת אוזניות AirPods עם מצלמה מובנית

חברת אפל עובדת על שני מוצרים חדשים ומסקרנים בתחום הטכנולוגיה הלבישה - משקפיים חכמים שינגישו את טכנולוגיית Vision Pro לקהל הרחב ואוזניות AirPods עם יכולות צילום • ההשקה של המוצרים לא תתבצע לפני שנת 2027

הדגם הנוכחי של אוזניות ה-AirPods. צילום: רויטרס

חברת אפל עובדת על שני מוצרים חדשים ומסקרנים בתחום הטכנולוגיה הלבישה, כך על פי דיווח של מארק גורמן מאתר Bloomberg. המוצרים המדוברים כוללים משקפיים חכמים ואוזניות AirPods עם מצלמות משולבות, כאשר ההשקה של המוצרים צפויה להתבצע לא לפני שנת 2027.

הרחבת טווח המוצרים של אפל בעולמות הטכנולוגיה הלבישה אינה מפתיעה, במיוחד לאור ההשקעות העצומות של החברה בפיתוח טכנולוגיות חדשות בשנים האחרונות. אם המשקפיים החכמים הללו יגיעו לשוק, הם לא יהיו מצוידים במערכות מציאות רבודה מתקדמות כמו ב-Vision Pro, אבל כן ישולבו בהם מצלמות, רמקולים ומיקרופונים מובנים. מטרת המהלך היא להנגיש את הטכנולוגיה של Vision Pro לציבור רחב יותר ולייצר מוצר קליל ונגיש יותר, הן מבחינת השימוש והן מבחינת המחיר.

מטרת המהלך היא להנגיש את הטכנולוגיה של Vision Pro לציבור רחב יותר, צילום: איי.אף.פי.

בנוסף למשקפיים, דיווחים מדברים גם על פיתוח גרסה חדשה של אוזניות ה-AirPods, שיכללו מצלמות קטנות. למרות שהבחירה לשלב מצלמה באוזניות עדיין מעוררת תהיות, ייתכן שהשימוש בטכנולוגיות בינה חזותית יהפוך את המוצר למיוחד בתחומים כמו צילום ומעקב אחר תנועות ראש.

אין ספק שהמוצרים המדוברים משקפים את כיוונה של אפל להוביל את שוק הטכנולוגיה הלבישה, ולהציע מוצרים מעבר לאוזניות ולשעונים חכמים שהפכו לסטנדרט בשוק. עם זאת, נכון לעכשיו, כל הפרויקטים הללו נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים, ולמרות ההתלהבות שסביב הדיווחים, אין הבטחה שהם יראו אור בסופו של דבר. אפל שומרת על עמימות ביחס לתוכניות העתידיות, והפרטים שמגיעים מהדיווחים עדיין מועטים מאוד.

אפל רוצה להוביל את שוק הטכנולוגיה הלבישה. מנכ"ל אפל טים קוק, צילום: AFP

למרות שהמחירים עדיין לא ידועים, אפשר לשער שהם יהיו קרובים למחירים של מוצרים מתחרים. לדוגמה, משקפיים חכמים שפיתחה מטא בשיתוף עם Ray-Ban מתומחרות בכ-300 דולרים, ואפשר לצפות שאפל תבחר מחיר דומה למוצרים שלה כדי למשוך את הקהל הרחב.

אם אפל אכן תצליח להביא לשוק מוצרים חדשניים כמו אלה, הם יכולים לשנות את הדרך שבה אנו משתמשים בטכנולוגיות לבישות, ולפתוח פתח לשילוב של יותר פתרונות חכמים בחיי היומיום שלנו. המהפכה שאפל מכוונת אליה, בין אם תצא לפועל ב-2027 או מאוחר יותר, מראה על חשיבה ארוכת טווח מצד החברה.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר