יש לכם אנדרואיד? עדכון התוכנה החדש קריטי עבורכם

ענקית הטק הודיעה על שורה של עדכוני אבטחה, שיעזרו לשמור על המכשיר מפני גניבות • בין היתר, המערכת תזהה תנועות של חטיפת הטלפון ותיתן אפשרות לנעילה מרחוק

מכשיר אנדרואיד. צילום: Unsplash Photos

מערכת אנדרואיד מתחדשת בשורה של תכונות אבטחה שנועדו להגן על מכשירים מפני גניבות ולשמור על פרטיות המשתמשים. התכונות, שהחלו להופיע בעדכונים שונים ברחבי העולם, מבוססות על טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית ומיועדות להקשות על גנבים מלהשתמש במכשיר שנגנב. גוגל, שחשפה את הפיצ’רים החדשים במאי 2024, החלה להפיץ אותם בהדרגה למכשירי אנדרואיד.

אחת התכונות הבולטות בעדכון החדש היא Theft Detection Lock, המיועדת לזהות תנועות חשודות כמו ריצה או רכיבה על אופניים, שמעידות על גניבה או חטיפה של המכשיר. כאשר מתבצע זיהוי כזה, המכשיר ננעל באופן אוטומטי ומחייב את המשתמש לעבור אימות ביומטרי כדי לשוב ולהפעיל אותו – גם אם הגנב יודע את קוד ה-PIN. כך, גם במקרה של גניבה פיזית, המידע נשאר מאובטח ולא נגיש לגנב.

זה הזמן להתמגן, צילום: אי.פי

תכונה נוספת היא Offline Device Lock, שנועלת את המכשיר גם במצב שבו הוא מנותק מהאינטרנט. הדבר נועד למנוע מצב בו הגנב מנסה לנתק את המכשיר מהרשת כדי להימנע מנעילה מרחוק. גם אם אין חיבור לאינטרנט, המכשיר ינעל אחרי זמן מסוים בו הוא מנותק, ומידע אישי יישאר מאובטח.

העדכון כולל גם את Remote Lock, שמאפשר למשתמשים לנעול את המכשיר שלהם מרחוק באמצעות מספר הטלפון בלבד. אם המשתמש לא מצליח להתחבר לחשבון גוגל שלו, הוא יכול להשתמש באפשרות זו כדי לנעול את המכשיר באופן מידי על ידי מעבר אתגר אבטחה פשוט, ללא צורך בסיסמה.

העדכון מופץ בהדרגה למכשירים התומכים, כאשר משתמשי אנדרואיד 10 ומעלה ייהנו מהתכונות Theft Detection Lock ו-Offline Device Lock, בעוד שתכונת Remote Lock זמינה גם למכשירים ישנים יותר, החל מאנדרואיד 5. משתמשי מכשירים כמו ה-Xiaomi 14T Pro כבר דיווחו על קבלת העדכון, אך רבים אחרים עדיין ממתינים להגעתו למכשיריהם. אם טרם קיבלתם את העדכון, כדאי לבדוק אם קיימים עדכונים לשירותי Google Play, או פשוט להמתין עד שיגיע למכשירכם בשבועות הקרובים.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר