דירוג מפתיע: זו האפליקציה הכי פחות פולשנית בטלפון שלכם

דו"ח חדש שדירג את 15 פלטפורמות המדיה החברתית המובילות מצא כי Reddit וסנאפצ'אט הן הכי פחות פולשניות לפרטיות המשתמשים • הדירוג התבסס על 14 קריטריונים בחמש קטגוריות מרכזיות

רשתות חברתיות. צילום: GettyImages

דו"ח חדש שדירג את 15 פלטפורמות המדיה החברתית המובילות מצא כי Reddit וסנאפצ'אט הן הכי פחות פולשניות לפרטיות המשתמשים. בקצה השני של הסקאלה נמצאו מוצרי מטא: פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם.

הדירוג, שנערך על ידי שירות הסרת המידע Incogni, התבסס על 14 קריטריונים בחמש קטגוריות מרכזיות: הפרות, איסוף ושמירת מידע, שליטת המשתמש והסכמתו, שקיפות, וידידותיות למשתמש.

ההודעות הנעלמות של סנאפצ'אט מפחיתות את הסיכון לשמירת מידע, צילום: AP

הציונים הנמוכים ביותר היו אלו עם רמת הפרטיות הטובה ביותר, ושלוש הפלטפורמות המובילות היו Reddit (ציון 8.9), סנאפצ'ט (9.99), ופינטרסט (10.49).

ג'ון פרייס, מנכ"ל חברת אבטחת סייבר הסביר לאתר TechNewsWorld כי Reddit וסנאפצ'אט מאפשרות אנונימיות רבה יותר למשתמשים ומצמצמות את החשיפה ארוכת הטווח של נתוניהם. למשל, Reddit מאפשרת למשתמשים להשתתף מבלי לחשוף מידע אישי, בעוד שההודעות הנעלמות של סנאפצ'אט מפחיתות את הסיכון לשמירת מידע.

האפליקציות של מטא בתחתית הדירוג, צילום: אי.אף.פי

בתחתית הדירוג נמצאו פייסבוק (ציון 18.98), פייסבוק מסנג'ר (16.51) ואינסטגרם (15.84) של קבוצת מטא. לינקדאין דורגה באמצע עם ציון 13.35.

פייסבוק, מסנג'ר ו-LinkedIn אוספות מידע אישי נרחב, כולל שמות אמיתיים, פרטי קשר והיסטוריית תעסוקה. המודל העסקי של פייסבוק מסתמך על נתונים לפרסום ממוקד, בעוד שהפרופילים המפורטים של לינקדאין הם יעדים אטרקטיביים להתקפות פישינג.

החוקרים ציינו כי איסוף ושמירת נתונים משתנים משמעותית בין הפלטפורמות ותורמים רבות לדירוג שלהן. קטגוריה זו שיחקה תפקיד משמעותי בציונים של מוצרי מטא, למעט וואטסאפ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר