הירי מאיראן: זו ההתרעה שהשתלטה לכם על הטלפון

איראן שיגרה כ-180 טילים אל עבר ישראל ובפעם הראשונה פיקוד העורף עשה שימוש במערכת ההתרעות החדשה שהשיק באוגוסט האחרון • כל מה שצריך לדעת

ההתרעה המיוחדת של פיקוד העורף. צילום: צילום מסך

עם תחילת המתקפה האיראנית הערב (שלישי) פיקוד העורף עשה שימוש בפעם הראשונה בהתרעת הפלאש שמשתלטת על הטלפון. המערכת שקיבלה את השם "מסר אישי", הושקה באוגוסט האחרון ומטרתה היא להתריע במקרה חירום בקנה מידה נרחב. 

המערכת מבוססת על הרשת הסלולרית והיא אינה דורשת התקנה של אפליקציה. בעת התרעה, כפי שכולנו חווינו, היא משתלטת על מסך הטלפון ומפעילה צליל אזעקה מיוחד. לא ניתן לשלוט על סוג הצליל, ולכן - גם ההודעה המאפשרת יציאה מהמרחב המוגן הייתה זהה לזו הראשונה. 

המתקפה האיראנית, צילום: ללא קרדיט

המערכת מיועדת לשימוש באירועי קיצון כמו מתקפת טילים רחבה, כמו זו שבאיראן, רעידות אדמה או אירוע ביטחוני בקנה מידה נרחב. המערכת מבוססת על האנטנות הסלולריות ולמעשה יישלחו לכל הטלפונים במרחב ה"תא הסלולרי" שנבחר. 

מערכות אלו נפוצות בארה"ב, מדינות אירופה ומדינות במזרח הרחוק, ומשמשות להתרעה במקרי חירום כגון אסונות טבע (רעידות אדמה, צונאמי, הוריקנים), אירועי טרור, או מצבי חירום אחרים המחייבים תגובה מהירה של האוכלוסייה. היתרון העיקרי של מערכות אלו הוא היכולת להגיע במהירות למספר רב של אנשים, ללא תלות בהתקנת אפליקציה ספציפית או ברישום מוקדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר