אמיתי לגמרי: למה גוגל קראה למערכת ההפעלה שלה "בקלאווה"?

ענקית הטכנולוגיה עומדת בפני שינוי מפתיע, והחליטה לבחור בשם הקוד "בקלאווה" עבור מערכת אנדרואיד 16 • עד היום, גוגל הקפידה להעניק לכל גרסת אנדרואיד שם קוד של קינוח לפי סדר האלף-בית - אך כעת שברה את המוסכמות

בקלאווה. צילום: GettyImages

גוגל עומדת בפני שינוי מפתיע במערכת ההפעלה הבאה שלה, אנדרואיד 16, כאשר הדלפות אחרונות חושפות שם קוד שונה ממה שהורגלנו אליו. במקום להמשיך את המסורת רבת השנים של שמות לפי סדר האלף-בית, הפעם השם הנבחר הוא "בקלאווה", ולא כפי שהיה מצופה, שם שמתחיל באות W.

מאז 2009, גוגל הקפידה להעניק לכל גרסת אנדרואיד שם קוד של קינוח לפי סדר האלף-בית, כשכל אחד מהשמות היה חלק בלתי נפרד ממיתוג המערכת. לדוגמה, גרסה 1.5 כונתה “Cupcake”, אחריה הגיעו “Donut” ו-“Eclair”, וכך הלאה עד הגרסה האחרונה, אנדרואיד 15, שנקראה “Vanilla Ice Cream”. בהתאם למסורת הזו, רבים ציפו ששם הקוד של אנדרואיד 16 יתחיל באות W, אך השם החדש "בקלאווה", המתחיל באות B, מסמן שבירת מוסכמות משמעותית.

השינוי הזה לא נוגע רק לשם הקוד, אלא גם לתהליך הפיתוח של גוגל, צילום: רויטרס

השינוי הזה לא נוגע רק לשם הקוד, אלא גם לתהליך הפיתוח של גוגל. כחלק מגישה חדשה, הנקראת "Trunk Stable Project", גוגל שינתה את המדיניות שלה לגבי מתן שמות לגרסאות הבנייה. במקום להמשיך בשימוש בקידומות המסורתיות, כפי שקרה בגרסאות קודמות כמו "Upside Down Cake" באנדרואיד 14, הקידומות החדשות, כמו "A" בגרסה QPR2, מעידות על גמישות רבה יותר בתהליך הפיתוח. גישה זו מאפשרת לגוגל לשמור על יציבות המערכת תוך שחרור מהיר ויעיל יותר של עדכונים.

המעבר לשם כמו "בקלאווה" לא רק מפתיע, אלא גם מרמז על גישה רעננה שגוגל מתכננת להמשיך בה, ואולי זו רק ההתחלה לשינויים נוספים שיבואו בהמשך.

הכתבה פורסמה במקור באתר The Verifier

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר