"אוהבים אותך, אירופה": מתקפת סייבר בעשרות תחנות רכבת בלונדון

נוסעים שהתחברו לרשת האלחוטית ב-19 תחנות בבריטניה נתקלו בהודעה על "האיסלמיזציה" של היבשת ועל פיגועי טרור • "זו רק טעימה קטנה ממה שעומד לקרות", נכתב בהודעה • הרשויות הודיעו שיחקרו את האירוע

תחנת הרכבת סנט פנקראס בלונדון. צילום: רויטרס

מתקפת סייבר הכתה ב-19 תחנות רכבת שונות ברחבי בריטניה, 10 מתוכן בלונדון – כך דווח הבוקר (יום חמישי) ב"דיילי מייל".

במהלך ההתקפה, נוסעים שהתחברו לרשת אלחוטית ציבורית במרכזי התחבורה הגדולים של בריטניה, נתקלו במסך שדיווח על האיסלמיזציה של אירופה ועל התקפות טרור באירופה.

מדובר בתחנות רכבת מרכזיות ברחבי בריטניה, שבהן הושפעו מערכות האלחוט הציבוריות ויצרו בהלה בקרב הנוסעים.

הודעה שקיבלו נוסעים שהתחברו לרשת האלחוטית בתחנות רכבת בבריטניה, צילום: צילום מסך

רשות הרכבות בבריטניה אישרה כי תחנות הרכבת יוסטון בלונדון, פיקדילי במנצ'סטר, ליים סטריט בליברפול, ניו סטריט בבירמינגהם וסנטרל בגלזגו – היו בין הנפגעות במתקפה. משטרת התנועה הבריטית פתחה בחקירה לאחר שתיירים שנכנסו לרשת האלחוטית בתחנות אלו דיווחו שקיבלו הודעה על פיגועי טרור באירופה.

הרשת האלחוטית בתחנות שהושפעו מהתקיפה, נשלטת בידי ספק צד שלישי בשם Telent, ולפי ה"דיילי מייל" גם ארגונים נוספים נפגעו מהמתקפה.

דף הנחיתה שהופיע במכשירים של נוסעים שהשתמשו ברשת בתחנות הציג הודעה ובה נכתב לנוסעים: "אנחנו אוהבים אותך, אירופה" וטקסט שכלל מידע על פיגועי טרור בבריטניה, כך לפי משתמשים ששיתפו זאת ברשתות החברתיות. "זו רק טעימה קטנה ממה שעומד לקרות", נכתב בהודעה

בשעות הבוקר, הרשת האלחוטית עוד הייתה מושבתת במגוון תחנות, ביניהן גם בריסטול טמפל מידס, אדינבורו וויברלי, לידס, גילפורד ורידינג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר