מטא חושפת: משקפי מציאות מעורבת זולים ומודל AI חדש

מארק צוקרברג פתח את כנס המפתחים השנתי של חברת הענק בהצצה לדגם המוזל של Meta Quest 3 שרבים חיכו לו • הכרזה נוספת הייתה מודל AI חדש, עם עוזרים אישיים שיהפכו לתקשורתיים וחכמים יותר וניתן להפעילם באמצעות פיקוד קולי • בכנס הוצג גם אב הטיפוס של משקפי אוריון, שעונים על שורה של אתגרים טכנולוגיים

צוקרברג באירוע מטא. צילום: רויטרס

כנס המפתחים השנתי של חברת מטא, Meta Connect, נפתח הערב (רביעי) בהרצאת הפתיחה של מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, שחשף דגם מוזל של משקפי מציאות מעורבת, מודל חדש של AI - וגם הפתיע את הנוכחים כאשר סיפק הצצה למשקפי העתיד שמפתחת מטא. בהמשך הוא הציג מודל AI חדש ואב טיפוס של משקפיים חכמים עתידיים.

צוקרברג פתח את האירוע בהשקה שרבים חיכו לה: דגם מוזל של משקפי המציאות המעורבת Meta Quest 3, שהושקו לפני כשנה עם תג מחיר של 499 דולר. הדגם נקרא Meta Quest 3s, ועלותו 299 דולר בלבד. לדברי צוקרברג, ה-3s מתבסס על אותו מעבד ומספק חוויה באיכות דומה לזו של דגם הפרימיום, וההוזלה היא בעיקר תוצר של אופטימיזציה בחומרה ובעדשות ובשדרוגי תוכנה. "רצינו להביא את חוויית ה-Meta Quest 3 ליותר אנשים", הכריז.

דגם מוזל. quest 3s, צילום: יח"צ

שני הדורות הראשונים של ה-Meta Quest סיפקו רק חוויה של מציאות וירטואלית (VR) ושימשו בעיקר לעולם הגיימינג. הדור השלישי כולל גם יכולות של "מציאות רבודה" (AR). באמצעות ה-Meta Quest 3 המשתמש יכול לראות סרטים, לתקשר עם אנשים וגם לעבוד. בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, המשתמש יוכל להקרין את שולחן העבודה של המחשב האישי באופן תלת-מימדי ברחבי החדר.

בכך מטא ניצבת בתחרות ישירה ל-Vision Pro של אפל, בהבדל אחד גדול: המחיר. למעשה, משקפי ה-Meta Quest 3s, שעל פניו מספקים חוויות ויישומים דומים ל-Vision Pro, עולים כעשירית ממשקפי המציאות המעורבת של אפל, שעולים כ-3,500 דולר, ובעקבות כך גם התקבלו בצורה מאוד צוננת מאז השקתם.

קפיצת מדרגה במודל AI. מארק צוקרברג באירוע מטא, צילום: רויטרס

מודל AI חדש

לצד OpenAI ו-Xai של אילון מאסק, מטא היא שחקנית מובילה בתחום מודלי השפה הגדולים (LLM), ומשקיעה עשרות מיליארדים ברכישת מעבדי אנבידיה כדי לאמן את המודלים המתקדמים ביותר. היום הכריז צוקרברג על גרסת 3.2 של מודל ה-Lamma, ובחודשים הקרובים יכולות ה-AI החדשות של המודל יחלחלו למוצרים ולפלטפורמות השונות של מטא.

קפיצת המדרגה תתבטא ביכולותיהם של העוזרים האישיים שמטא החלה להשיק בשנה האחרונה, ויהפכו כעת לחכמים ותקשורתיים יותר. אחד השינויים המשמעותיים יתבטא בכך שניתן יהיה להפעילם לא רק באמצעות טקסט אלא גם באמצעות פיקוד קולי.

meta ai vision, צילום: יח"צ

"קול יהיה דרך טובה יותר וטבעית יותר לתקשר עם AI מאשר טקסט", הסביר צוקרברג. העוזרים האישיים יהיו חלק מובנה מכל האפליקציות של מטא. ניתן יהיה, למשל, לערוך באמצעותם סרטונים באמצעות פיקוד קולי. מטא השתמשו בשורה של שחקנים מוכרים כדי לגלם את הקול של העוזרים האישיים הללו.

אחת הפלטפורמות העיקריות שבהן יורגש שיפור בחווייה בזכות מודל ה-AI החדש של מטא הם המשקפיים החכמים של מטא, ray ban meta. בחודשים הקרובים תשיק מטא במשקפיים יישומים חדשים המתבססים על המודל החדש. המשתמש יוכל להפעיל יותר אפליקציות באמצעות פיקוד קולי, כמו למשל ספוטיפיי, וגם לדבר באופן טבעי יותר עם העוזר האישי.

כיום, המשתמש צריך לומר "היי מטא" כדי לעורר את העוזר, אך עם העדכונים החדשים הוא יבין באופן אינטואיטיבי יותר כאשר פונים אליו.  באמצעות  סריקת המצלמה, המשקפיים יעזרו לנו לזכור היכן חנינו ויזכירו לנו אם שכחנו לקנות משהו בסופר. 

meta ai translation, צילום: יח"צ

עוד יישום שיתווסף בחודשים הקרובים הוא "תרגום סימולטני": אם תנהל שיחה עם דובר ספרדית, המשקפיים יתרגמו באוזניך את דבריו לאנגלית.

לקראת סיום, צוקרברג גם סיפק הצצה לאב-טיפוס של משקפיים חכמים עתידיים שנקראים Meta Orion. משקפי אוריון עונים על שורה של אתגרים טכנולוגיים משמעותיים: בראש ובראשונה הם משקפיים (ולא קסדה), ללא כבלים, והם שוקלים פחות מ-100 גרם. המשקפיים יכילו כמה מסכים לריבוי משימות, וכך הם יוכלו לשקף את העולם הפיזי עצמו - במקום רק ייצוג שלו.

משקפי orion, צילום: יח"צ

לשם הפיתוח של אב-הטיפוס אוריון, Meta נדרשה לפתח בקרות קוליות, יכולות מעקב אחר ידיים ועיניים, וגם ממשק חדש שיאפשר לתקשר עם המשקפיים בצורה דיסקרטית ופרטית. ההישג הטכנולוגי באוריון כולל גם מזעור של 10 שבבי סיליקון מותאמים-אישית, ארכיטקטורת תצוגה חדשה לחלוטין וצמיד EMG (הולכה עצבית). לדברי החברה, זהו אב-טיפוס מוגמר ובר-קיימא. לא הצצה למה שעשוי להיות אפשרי בעתיד - אלא מבט על המציאות שכבר בהישג יד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר