בדרך לעסקת ענק? אחת ממתחרותיה הגדולות של אינטל הגישה הצעה לרכישתה

לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", קוואלקום שוקלת השתלטות על יריבתה אינטל, בעסקה שעלולה לשנות את שוק השבבים העולמי • אינטל, ששוויה מוערך בכ-87 מיליארד דולר, חווה ירידה דרמטית בערכה בעקבות משבר ממושך • העסקה, אם תצא לפועל, עשויה למשוך תשומת לב של הרגולטורים בשל החששות האנטי-תחרותיים

אינטל בקליפורניה (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

קוואלקום, אחת מיצרניות השבבים המובילות בעולם, פנתה בימים האחרונים ליריבתה אינטל בנוגע לעסקת השתלטות פוטנציאלית, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

מטה קוואלקום בקליפורניה, צילום: רויטרס

שוויה של אינטל, שהיה כ-87 מיליארד דולר ביום שישי, ירד משמעותית בעקבות משבר שנמשך שנים, אך ייתכן שהעסקה תסייע להחזיר את מעמדה בשוק. על פי הדיווח, אין וודאות שהעסקה תצא לפועל, בשל חשש הרשויות לפגיעה בתחרות בשוק.

אינטל, שהייתה בעבר יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ראתה את ערכה צונח בכ-60% מתחילת השנה. מניית החברה זינקה ב-7% ביום שישי בעקבות הדיווח.

אינטל., צילום: רויטרס

מנגד, מניות קוואלקום, ששווי השוק שלה מוערך בכ-185 מיליארד דולר, ירדו בכ-4%. קוואלקום ידועה כספקית מובילה של שבבים לסמארטפונים, כולל שבבים שמאפשרים תקשורת בין הטלפונים הסלולריים לאנטנות, והיא מספקת רכיבים מרכזיים למכשירי iPhone של אפל ומגוון מוצרים אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר