"הכל בסדר כאן": המילים האחרונות של צוות השיוט לפני טביעת צוללת ה"טיטאן"

משמר החופים האמריקאי הציג הדמיה מצמררת של הדקות האחרונות בצוללת שהתרסקה בעומק 3,800 מטר ביוני 2023 • בטביעה, חמשת נוסעי הצוללת איבדו את חייהם

הצוללת הזעירה "טיטאן" שנעלמה באוקיינוס האטלנטי. צילום: איי.פי.

לפי הדמיה חזותית חדשה של מסעה של הצוללת טיטאן לפני שהתרסקה, המילים האחרונות ששמעו מצוות כלי השיט הניסיוני בדרכו לשרידי הטיטאניק היו "הכל בסדר כאן". ההתרסקות גבתה את חייהם של כל חמשת הנוסעים.

משמר החופים האמריקאי הציג את ההדמיה ביום שני, ביומו הראשון של דיון שצפוי להימשך שבועיים ולעסוק בגורמים להתרסקות. על פי המצגת, אנשי הצוות על הטיטאן תקשרו באמצעות הודעות טקסט עם הצוות על ספינת התמיכה "פולאר פרינס".

ה"טיטאן" באחת מצלילותיה, צילום: רויטרס

הקשר עם הצוות אבד לאחר חילופי הודעות על עומק הצוללת ומשקלה במהלך הצלילה. לאחר מכן, ה"פולאר פרינס" שלחה הודעות חוזרות ונשנות בשאלה האם הטיטאן עדיין יכולה לראות את הספינה על הצג שלה. אחת התגובות האחרונות של הטיטאן, שהפכו מקוטעות ככל שהעמיקה, הייתה "הכל בסדר כאן".

הטיטאן התרסקה ב-18 ביוני 2023, ועוררה דיון עולמי על עתיד החקר התת-ימי הפרטי. נזכיר כי טיטאן הייתה צוללת מחקר זעירה בבעלות חברת OceanGate, בעלת יכולת לשאת חמישה אנשים - טייס וארבעה "מומחי משימה" - לדוגמה ארכיאולוגים, ביולוגים ימיים, או כל מי שהיה יכול להרשות לעצמו את החוויה היקרה בתור תייר ולשלם כרבע מיליון דולר עבורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר