Oracle Cloud World. צילום: סהר אברהמי

מסע בין עננים: אורקל חושפת שיתופי פעולה ומרכז דאטה שיופעל בכוח גרעיני

יותר מ-10,000 מוזמנים השתתפו בכנס Oracle Cloud World, אשר נערך בעיר ההימורים וחשף את שיתופי הפעולה בתחום, החידושים הטכנולוגיים והתוכנית לעתיד • מדוע יותר ויותר סטארטאפים עוברים דווקא לשירות שלה? • על זה לא ניתן להמר: הענן של אורקל חדשני, מהיר, מאובטח - ועם הרבה דאטה

[object Object]

חוד החנית של טכנולוגיית הענן - בסטריפ הנוצץ של לאס וגאס: יותר מ-10 אלף מוזמנים השתתפו בכנס הענן CloudWorld של אורקל, שהתקיים במלון ונישיאן בעיר. בכנס, שהפך למפגן כח ועלייה לרגל, הוכרזו החידושים שצפויים לשדרג ולשנות את התחום.

כנס אורקל 2024 // קרדיט: סהר אברהמי

השבוע פורסמו הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הכוללים עלייה של 7% בהכנסות, הודות לצמיחה בביקוש למוצרי הענן שלה. הרווח גדל ב-21%.

שיתוף פעולה מפתיע שהוכרז בכנס הוא בין אורקל ליריבה הוותיקה aws (אמזון), מה שצפוי לתת ללקוחות גישה לדאטה בייס של אורקל על תשתית ייעודית בתוך aws.

כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

הצעד יקל על הליכי ההטמעה והפריסה של עומסי עבודה ארגוניים לענן תוך שיפור הזריזות, הגמישות והאבטחה. מוקדם יותר השנה, אורקל חתמה על הסכם דומה עם גוגל.

ברחבי הגלובוס מפוזרים 162 דאטה סנטרים (מרכזי נתונים) של החברה, חלקם בבנייה, והגדול ביניהם הוא 800 מגה וואט ומכיל שטח עצום שבו פרוסים המעבדים המתקדמים ביותר של אנווידיה.

לארי אליסון, מייסד אורקל, צילום: אורקל

מייסד אורקל, לארי אליסון, שיתף בכנס כי החברה מתכננת להקים דאטה סנטר של יותר מג׳יגה וואט, המופעל בכוח גרעיני. המיקום טרם נחשף. בישראל יש לאורקל דאטה סנטר בהר החוצבים בירושלים - אשר מוגן תשע קומות מתחת לקרקע.

הענן של אורקל OCI

אורקל היא בין הבודדות בעולם שמספקות את כל מרכיבי הפתרון לעסקים: תשתיות, דאטה, היישום עצמו, תחזוקה. יש חברות שמספקות מרכיב מאוד מסוים – אורקל יודעת לספק את כלל מרכיבי הפתרון מקצה לקצה.

כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

יותר ויותר סטארטאפים ישראליים עוברים לאורקל בעיקר בגלל לחץ כלכלי. הסיבה פשוטה: אורקל יותר "קוסט-אפקטיב" ב-30-50 אחוזים לעומת אמזון, לפי הערכות שונות.

"השילוב של הדאטה והטכנולוגיה המתקדמת שיש לנו בין אם היא תשתיתית או של מערכות פיננסיות, משאבי אנוש, שרשרת אספקה - נותן ערך ללקוח", מציין מקס שור, מנהל מחלקה בכיר בקבוצת האנטרפרייז.

שחקנית מובילה בתחום ה-AI. כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

בתחום ה-AI מדובר בשחקנית מובילה: היא מספקת גם את האזור של תשתיות ה-AI, את תשתיות החומרה לאימון המודלים, יש לה יכולת לנתח תמונות, voice ועוד. הרשת השטוחה flat lenz network מאפשרת העברת מידע במהירות שיא ורמת האבטחה גבוהה - החברות מחויבות לדווח על דליפות מידע ובאורקל לא היה דלף מאז שנת 2016.

אורקל בישראל

לאורקל כ-50 סניפים וכ-180 אלף עובדים ברחבי העולם. בישראל, החברה מעסיקה כ-400 עובדים בשלושה מרכזי פעילות: פתח תקווה, תל אביב ובאר שבע.

השקיעה מיליונים בהקמת חוות שרתים בהר החוצבים בירושלים. כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

נקודת ציון משמעותית הייתה באוקטובר 2021, כאשר אורקל השקיעה מיליונים בהקמת חוות שרתים בהר החוצבים בירושלים, כאמור, תשע קומות מתחת לקרקע. בכך הפכה לחלוצה בין חברות הענן הבינלאומיות בפתיחת אתר מקומי בישראל.

ערן פייגנבאום, מנכ״ל אורקל ישראל, מציין כי דווקא בשנה המאתגרת שעוברת על ישראל, רואים שיא במספר הלקוחות הישראלים שהגיעו לכנס השנתי של בווגאס.

מעורר השראה. כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

"הלקוחות שהצטרפו אלינו לווגאס השנה קיבלו הזדמנות יוצאת דופן להציג את החדשנות והמוצרים שהם מפתחים בפני עשרות אלפי המשתתפים שהגיעו לכנס.

הם דיברו בכנס על מודלים של בינה מלאכותית שהם מייצרים, הציגו פיתוחים חדשים במתחם שהוקם במיוחד יחד עם חברת אנווידיה, קיבלו תהודה בהכרזות עולמיות שהוציאה אורקל מהכנס ואף זכו להיפגש לארוחת ערב אינטימית עם המנכ"לית העולמית צפרא כץ".

ערן פייגנבאום, צפרא כץ ויעל הר-אבן., צילום: אורקל

"זה היה מעורר השראה לראות כיצד סטרטאפים ישראליים עושים שימוש בטכנולוגיה של אורקל כדי לפתור בעיות אמיתיות בעולם כמו למשל אבחון מהיר של סרטן, ואיך חברות ישראליות משלבות טכנולוגיות חדשניות כדי להוביל מהפכה בתחום שלהן, תוך כדי דיגיטציה של תהליכים עסקיים, ייעול משאבים ושיפור חוויית הלקוח", מסכם פייגנבאום.

"שיתופי הפעולה שיצרנו עם aws ו-gcp (הענן של גוגל), יאפשרו לגופים הממשלתיים להנות מיכולות הענן שלנו", אומר שמוליק האוזר, סמנכ"ל חטיבת האנטרפרייז באורקל ישראל.

"תמיד אתכם בקרב". צפרא כץ, צילום: אורקל

"אני מאמין שבשנה הקרובה יהיו יותר ויותר לקוחות ממשלתיים שירוצו על הענן של אורקל. הארגון גדל כל הזמן. אנחנו יכולים לאפשר לעצמינו לגדול איפה שצריך ולעשות דברים שמתאימים לשוק הישראלי".

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, הפגינה מחויבות עמוקה לישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. כץ, ילידת ישראל, נפגשה עם סנאטורים אמריקנים משתי המפלגות בניסיון להאיץ משלוחי נשק לישראל ולקדם מאמצים לשחרור החטופים.

כנס אורקל 2024, צילום: אורקל

במקביל, אורקל תחת הנהגתה תרמה ציוד לחיילי צה"ל, גייסה תרומות עבור מגן דוד אדום והביעה תמיכה פומבית בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "אתם יכולים לסמוך עלינו", ריגשה את המשתתפים בארוחת הערב שנערכה במיוחד לאורחים הישראלים של הכנס, "אנחנו תמיד אתכם בקרב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו