בית המשפט העליון בברזיל מסיר הקפאת חשבונות בנק של סטארלינק ו-X לאחר העברת 3 מיליון דולר

ההסרה בוצעה מכיוון שהסכום שהועבר לברזיל הגיע לסך הקנסות ש-X חייבת למדינה • בית המשפט העליון בברזיל הורה לחסום את הגישה לפלטפורמת המדיה החברתית לאחר ש-X לא צייתה להוראות לחסום חשבונות מסוימים שהואשמו בהפצת "חדשות כזב"

רשת X של אילון מאסק. צילום: אי.פי

שופט בית המשפט העליון של ברזיל, אלכסנדר דה מוראס, החליט להסיר את ההקפאה שהוטלה על חשבונות הבנק של חברות סטארלינק ו-X (לשעבר טוויטר) לאחר שהורה על העברת 18.35 מיליון ריאל (כ-3.3 מיליון דולר) מהחשבונות לקופת המדינה.

על פי הודעת בית המשפט ביום שישי, ההסרה בוצעה מכיוון שהסכום שהועבר לברזיל הגיע לסך הקנסות ש-X חייבת למדינה. קנסות אלו הוטלו במסגרת סכסוך בין הבעלים המיליארדר אילון מאסק לבין בית המשפט העליון בברזיל.

אילון מאסק. יש לו אחריות על מה שהרשת שלו מתירה לפרסם, צילום: רויטרס

השופט הורה לחסום את הגישה לפלטפורמת המדיה החברתית X בברזיל, השוק השישי בגודלו שלה, לאחר ש-X לא צייתה להוראות לחסום חשבונות מסוימים שהואשמו בהפצת "חדשות כזב" ומסרי שנאה שלדברי השופט מהווים איום על הדמוקרטיה. מאסק, מצדו, ערער על הוראות אלה, וכינה אותן "צנזורה".

X גם נמנעה מלמנות נציג משפטי מקומי כנדרש בחוק הברזילאי והתעלמה מהמועד האחרון לציות להוראות בית המשפט, מה שהוביל את מוראס להורות על הקפאת חשבונות סטארלינק במדינה לשימוש אפשרי לכיסוי הקנסות ש-X חייבת.

לפי בית המשפט העליון, מוראס לא ביטל את החלטתו לחסום את הגישה ל-X בברזיל מכיוון שלטענתו הסוגיה סביב היעדר ייצוג משפטי לא טופלה, בעוד הסרות התוכן שהורה השופט לא בוצעו.

מאסק, בנוסף לבעלותו על X ו-40% מחברת האם של סטארלינק, SpaceX, הוא המנכ"ל של יצרנית הרכב החשמלי טסלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר