בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתפתחת במהירות שיא, כמעט כמו השמועות שקשורות למכשירים חכמים שמאזינים לנו. טעות שעשתה שותפה עסקית של חברות ענק עלתה לה ביוקר: חברת CMG הכינה מצגת ללקוחות פוטנציאליים והיא דלפה.
בין היתר נטען בה שהיא מפעילה תוכנת "האזנה אקטיבית" מבוססת בינה מלאכותית, כדי לשמוע שיחות של המשתמשים. התוכנה פועלת בסמארטפונים, מחשבים ניידים ועוזרות קוליות.
המצגת מפרטת תהליך בן שישה שלבים, בו משתמשת תוכנת האזנה פעילה של CMG כדי לאסוף את נתוני הקול של הצרכן לכאורה, דרך כל מכשיר המצויד במיקרופון. לא ברור אם תוכנת האזנה פעילה מצותתת כל הזמן, או רק בזמן שהמיקרופון מופעל, כמו במהלך שיחה.
לאחר מכן, מפרסמים משתמשים בנתונים שאספו כדי להתאים פרסומות לפי תכני השיחות. אם הקול או הנתונים ההתנהגותיים של הצרכן מראים שהוא שוקל או מחפש מוצר מסויים, פרסומות לאותו מוצר יקפצו כשהוא ישתמש ברשתות חברתיות.
מלבד פייסבוק, גם החברות גוגל ואמאזון היו ממוענות למצגת של החברה, שחשפה את פיצ'ר הפרובלמטי. לפי אתר Media 404 שחשף את הפרשה, גוגל היו זריזים והסירו את שמה של CMG מעמוד החברות איתה הם משתפים פעולה. חברת מטא הודתה שהיא בוחנת את החברה בחשד להפרה של תנאי שירות, בזמן שאמאזון הכחישו כל קשר לחברה ולמקרה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו