מעדיף הנפקה ציבורית. מנכ"ל וויז אסף רפפורט. צילום: גדעון מרקוביץ'

אין עסקת ענק: נכשלו המגעים בין Wiz הישראלית לגוגל

באימייל ששלח לעובדים והגיע לידי התקשורת האמריקנית, כתב מנכ"ל החברה אסף רפפורט כי הם שואפים כעת להנפקה ראשונית לציבור: "אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי, עם הבאז על רכישה פוטנציאלית", כתב • "למרות שההצעות שקיבלנו מאוד מחמיאות, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית וויז"

[object Object]

לפי דיווח שעלה הבוקר (שלישי) בסוכנויות הזרות, השיחות של גוגל לרכישת סטארט אפ אבטחת הסייבר הישראלי Wiz (וויז) תמורת סכום מתוכנן של 23 מיליארד דולר - בוטלו והרכישה לא תצא אל הפועל. לפי הדיווח, הייתה זו החלטה של מייסדי הסטארט אפ לוותר על המהלך.

המהלך מגיע לאחר ש- Wiz פרסמה הכנסות של 350 מיליון דולר בשנה שעברה, כאשר עסקת הרכישה הייתה כפולה מהשווי הנוכחי של Wiz, העומד על 12 מיליארד דולר, כשהוא נתמך בסבב מימון של מיליארד דולר במאי, שהביא את סך הגיוסים שלהם ל-1.9 מיליארד דולר.

מייסדי חברת וויז, צילום: אבישג שאר-ישוב

בתזכיר פנימי לעובדים שנשלח אמש והגיע לידי רויטרס, וול סטריט ג'ורנל ובלומברג, כתב מנכ"ל וויז, אסף רפפורט, כי החברה שואפת כעת להנפקה ראשונית לציבור.

"אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי, עם הבאז על רכישה פוטנציאלית", כתב. "למרות שאנחנו מוחמאים מההצעות שקיבלנו, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית וויז", כתב רפפורט. לדבריו, החברה שואפת להגיע להכנסות חוזרות שנתיות של מיליארד דולר לפני ההנפקה.

חזון אסטרטגי רחב

לדבריו של אריאל אברהם, אנליסט השקעות, "פניית Wiz לכיוון הנפקה מדגישה חזון אסטרטגי רחב יותר. למרות שהסטטיסטיקה היא לא לטובת חדי הקרן הישראליים בשווקים הציבוריים, רבים מהם נסחרים מתחת למחירי ההנפקה שלהם - ורפפורט מאמין בביקוש הגובר לאבטחת ענן".

"אירועים אחרונים, כמו תקרית Crowdstrike, אם כי לא הייתה פרצת אבטחה, הדגישו את הצורך הקריטי בפתרונות אבטחת ענן חזקים. לכן, Wiz ממוקמת היטב כדי לנצל את הביקוש הגובר הזה.הצעתה הנדיבה של גוגל הדגישה את החשיבות הגוברת של אבטחת ענן בנוף הדיגיטלי של ימינו", הוא טוען.

אריאל אברהם, צילום: פרטי

עוד מסביר אברהם כי "עם הפיכתם של איומי סייבר למתוחכמים יותר, ארגונים משקיעים רבות בפתרונות אבטחה כדי להגן על הנתונים והתשתיות שלהם. הטכנולוגיה ומעמד השוק של Wiz הופכים אותה לנכס יקר ערך, והעניין של גוגל היה עדות לפוטנציאל של החברה.

"דחיית הרכישה לטובת הנפקה היא מהלך נועז עם השלכות משמעותיות. זה מראה על ביטחונו של רפפורט ביכולתה של Wiz לצמוח בצורה בת קיימא ורווחית כיישות עצמאית. האסטרטגיה הזו מרמזת על אמונה בערך לטווח ארוך של החברה, מה שיכול להציע תגמולים גדולים יותר לבעלי המניות מאשר תשלום רכישה מיידי". 

לדבריו של אודי ענתבי, יזם הייטק, מנכ"ל ומייסד שותף Session 42: "במשך שנים, ההתנהלות של יזמים בישראל הייתה כזו של לבנות ערך ולמכור את החברות לחברות גדולות ובינלאומיות. בחירה בהישג מידי על חשבון צמיחה ארוכת טווח. שינוי התפיסה הזו ובניית אסטרטגיה של יצירת ערך ארוך טווח כאן בישראל רק יעשה טוב לענף הטק בישראל".

"ההחלטה של Wiz להמשיך בהנפקה ולא להיענות להצעת רכישה משמעותית היא דוגמה מדהימה למנהיגות אמיצה שמבינה את החשיבות של בניית חברות חזקות וברות קיימא בשוק המקומי. השמירה על מיקוד מקומי תאפשר לפתח טכנולוגיות חדשניות ולתרום לכלכלה הישראלית באופן משמעותי יותר", ענתבי טוען. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו