החל משעות הבוקר חלה תקלה ארצית בחברת סיבוס, אשר אינה מאפשרת להיכנס לאפליקציה או לשלם עם הכרטיס בבתי העסק. נכון לעכשיו התקלה השביתה את מערכת ההזמנות ואת האפליקציה של החברה.
יש לציין כי התקלה אינה קשורה לתקלה הבינלאומית של חברת CrowdStrike , אשר ארעה ביום שישי האחרון. בנוסף, לא מדובר בהתקפת סייבר ואין חשד לדליפת מידע.
צרות בהייטק
מדובר בתקלה משמעותית, שכן מדובר בחצי מיליון עובדים אשר אוכלים במסעדות מדי יום ומשלמים בהן באמצעות כרטיס הסיבוס. בנוסף, באמצעות כרטיס זה ניתן לשלם במגוון רשתות כמו רשתות המזון, חנויות נוחות ועוד.
סיבוס, שהוקמה ב-1994, היא חברה ישראלית המספקת שירותי תשלום והטבות לעובדים, בעיקר בתחום הארוחות. החברה מפעילה מערכת של כרטיסי תשלום ואפליקציה, המשמשים כאמור לתשלום במסעדות ועסקי מזון.
לקוחותיה כוללים חברות הייטק, ארגונים ממשלתיים ועסקים קטנים. עם השנים, סיבוס עברה ממערכת כרטיסים פיזיים לפתרונות דיגיטליים. השירות נפוץ במיוחד בתעשיית ההייטק ומהווה חלק משגרת העבודה של רבים בישראל.
מחברת סיבוס פלאקסי נמסר כי ״חברת סיבוס פלאקסי מבקשת לעדכן כי הבוקר , אירעה תקלה תשתיתית חיצונית אשר אינה תלויה בנו ואינה קשורה בשרתי החברה. תקלה זו השביתה לעת עתה את מערכת ההזמנות. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועומדים בקשר מול הספק החיצוני על מנת לפתור את התקלה בהקדם ונעדכן בסיום״.
עדכון 15:55: מהחברה עדכנו כי "הסליקה בקופות בישיבה ובטייקאווי תקינה ופועלת באופן מלא. אנו פועלים על מנת לתקן את התקלה במלואה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו