בשל ירידה בהכנסות: סולאראדג' מפטרת מאות מעובדיה בישראל

החברה הישראלית, אחת הספקיות המובילות בעולם של ממירים לפאנלים סולאריים, הודיעה על עזיבת כ-400 עובדים ברחבי העולם – כמחציתם בארץ • בחברה מאמינים כי הביקוש לאנרגיה מתחדשת בעולם עשוי לחזור ולעלות בעתיד בקצב מהיר יותר

בניין חברת סולאראדג', בהרצליה. צילום: יהושע יוסף

בשל ירידה בהכנסות והצטברות מלאים בערוצי ההפצה שלה, סולאראדג' הישראלית, אחת הספקיות המובילות של ממירים לפאנלים סולאריים, מפטרת כ-400 עובדים ברחבי העולם, כ-200 מתוכם בישראל.

ההחלטה של החברה מגיעה בשאיפה להבטיח את היציבות הפיננסית של שלה ולהחזיר אותה לרווחיות. הקריטריון הראשי המנחה את החברה במהלך זה הינו התאמת ההוצאות והיקף כוח האדם להיקף הפעילות החזוי של כל חטיבה וחטיבה. הצעד נובע מהאטה בביקושים בשוק הסולארי שחלה בשנה האחרונה, שגרמה לסולאראדג' לצאת במהלך ההתייעלות.

מערכת סולארית (ארכיון), צילום: משה שי

למרות שלאורך החודשים האחרונים נרשמה עלייה בקצב ההתקנות בשווקי הסולאר, זו איטית מהצפוי, בעיקר באירופה. מגמה זו ניכרת גם בדו"חות אנליסטים בשוק, המדווחים כי קיימת אי-ודאות ושונות רבה בין המדינות השונות בטריטוריה, באשר להזדמנויות הקיימות בהן.

יש לציין כי שוק האנרגיה מתאפיין בתנודתיות ובמחזוריות של השוק, ובחברה מאמינים כי בהסתמך גם על מגמות ארוכות הטווח והערכות האנליסטים בשוק, בטווח הלא רחוק בכלל עשוי הביקוש לאנרגיה מתחדשת ברחבי העולם לחזור ולעלות בקצב מהיר יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר