דיווח: גוגל קרובה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית וויז ב-23 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת החברה הישראלית, במה שעשויה להיות העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה • WIZ הוקמה על ידי ארבעה יזמים ישראלים, בראשם עומד היזם אסף רפפורט

גוגל תרכוש את WIZ - העסקה הגדולה ביותר בתולדות גוגל. צילום: ללא

העסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי: חברת האם של גוגל, Alphabet, נמצאת בשלבים מתקדמים של משא ומתן לרכישת חברת אבטחת הסייבר Wiz בסכום של כ-23 מיליארד דולר, כך על פי מקורות המעורים בעניין. אם תצא לפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה. חברת הסייבר WIZ הוקמה על ידי ארבעה ישראלים, ובראשם עומד היזם אסף רפפורט.

מנכ"ל WIZ אסף רפפורט, צילום: עומר חכמון

חברת Wiz, שהוקמה בשנת 2020, מציעה פתרון אבטחת מידע מקיף לסביבות ענן. מייסדי החברה, בוגרי יחידת העילית הצבאית 8200, הם אסף רפפורט, עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ואהוד שנדר. הטכנולוגיה של Wiz מתחברת בקלות למערכות הענן ומבצעת סריקה מקיפה של כל שכבותיו. באמצעות ניתוח מעמיק, המערכת מזהה נקודות תורפה נסתרות, שגיאות לא מכוונות, ופרצות אבטחה פוטנציאליות.

אם תצא לפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של גוגל

על פי הדיווחים, העסקה עשויה להיחתם בקרוב, בהנחה שהשיחות לא ייכשלו ברגע האחרון. רכישת הענק מתבצעת בתקופה בה משקיעים בינלאומיים אינם ממהרים להשקיע בחברות ישראליות, בעיקר בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר