ברקע החשש להסלמה בצפון: האפליקציה החדשה של פיקוד העורף

היישומון החדש מיועד לטלוויזיות חכמות ויאפשר קבלת התרעות גם לאלו שאין ברשותם סמארטפונים • "עובדים מסביב לשעון על מנת לשמר את כשירות המערכות הקיימות ולפתח טכנולוגיות חדשניות" • ברקע: פרסומים על מבצע מתקרב של ישראל בלבנון

עשן מעל מטולה אחרי תקיפה של חיזבאללה (ארכיו). צילום: אי.פי.אי

פיקוד העורף השיק היום (שלישי) אפליקציה חדשה לטלוויזיות חכמות, המאפשרת קבלת התרעות ודיווחים בזמן אמת על אירועים כמו אזעקות צבע אדום במסכי הטלוויזיה עצמם ותוך כדי שימוש באפליקציות כמו נטפליקס, יו טיוב, דיסני, אמזון וכו'.

הטכנולוגיה החדשה, שפותחה בחודשים האחרונים בפיקוד העורף ואגף התקשוב, מאפשרת לטלוויזיות החכמות לפעול גם כצופר, זאת באמצעות השמעת סירנה עולה ויורדת והופעת התרעה על גבי מסך הטלוויזיה בזמן אמת.

הדמיה של האפליקציה החדשה של פיקוד העורף // צילום: פקע''ר



לפי פיקוד העורף, הפלטפורמה החדשה תגדיל את מספר האזרחים שיוכלו לקבל התרעות בזמן אמת (כמו למשל אזרחים מבוגרים שאין להם סמארטפונים אבל כן צופים בטלוויזיה). היישומון מותאם למכשירי אנדרואיד TV ונוצר כחלק מתכנית פיתוח רב שנתית של פיקוד העורף - "התרעה הדור הבא", לטיוב ויצירת מערכות טכנולוגיות חדשניות, אשר הואצה משמעותית בעקבות המלחמה.

לדבריו של ראש ענף התרעה, סגן-אלוף איתי זמיר: "השקת יישומון 'פקע"ר TV' היא צעד חשוב במימוש חזון ההתרעה בעולם הטכנולוגי המתקדם. ענף התרעה פועל מסביב לשעון על מנת לשמר את כשירות המערכות הקיימות ולפתח טכנולוגיות חדשניות. זאת המחויבות שלנו כלפי האזרחים ונמשיך לממש אותה במסירות".

שר הביטחון יחד עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד העורף בהערכת מצב בפיקוד הצפון לפני כשבועיים., צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

אז מה האפליקציה נותנת?

• את האפליקציה ניתן להתקין במכשיר (טלוויזיה/סטרימר) וכך לקבל את התרעות פיקוד העורף באופן ממוקד למיקום מוגדר.

• ניתן להגדיר ביישומון את המיקום בו שוהים ובהתאם לקבל אוטומטית ובאופן מיידי כל התרעה כשתהיה לאזור הנ״ל.

• בזכות החידוש, הטלוויזיה הפרטית תשמש כמעיין ׳צופר ביתי׳, מתוך ההבנה שמפאת אתגרי הבנייה המודרנית לא תמיד ניתן לשמוע כמו שצריך את האזעקה מבחוץ בעת השהייה בבית.

• ליישומון יכולת לפרוץ גם כאשר הטלוויזיה נמצאת על מצב "השתק".

• ליישומון יכולת להתחבר למגוון רחב של שעונים חכמים ולהתריע להם.

⁠• להתרעה הוספו ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו כולל גל שקט במספר אזורים.

האפליקציה החדשה של פיקוד העורף - התרעות גם לטוויזיה, צילום: פקע"ר

מתקרבים לחזית בלבנון

הודעת פיקוד העורף על השקת האפליקציה החדשה מגיעה כשברקע דיווחים על כך שישראל קבעה תאריך למבצע הקרקעי בלבנון. לפי דיווח של העיתון הגרמני "בילד", ישראל תצא למבצע נגד ארגון הטרור חיזבאללה במחצית השנייה של חודש יולי.
על פי הדיווח, שמסתמך על "מקורות דיפלומטים", ישראל נערכת ל"תרחיש קיצון", בעקבות איומיו של חיזבאללה ב"מלחמה ללא גבולות". על פי אותם מקורות: "פלישת ישראל ללבנון קרובה מתמיד וכבר נקבע תאריך".

מוקדם יותר דווח כי חברת התעופה הגרמנית "לופטנזה" הודיעה על ביטול טיסות הלילה שלה לביירות, זאת בעקבות המתיחות בין ירושלים וביירות. ההודעה מגיעה לאחר קריאתה של שגרירות גרמניה לאזרחיה לעזוב את לבנון.

הדיווח על תאריך לקביעת התאריך לכניסה הקרקעית, מצטרף לדיווח אמריקני כי במידה וישראל וחמאס לא יגיעו לעסקה הסיכוי לפתיחת המלחמה "גבוה יותר מאשר בכל נקודה אחרת בשבועות האחרונים", זאת על פי הערכות של המודיעין האמריקני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר