אנטי אנטי וירוס: ממשל ביידן אוסר על מכירת ״קספרסקי״ בארה"ב

החל מ-29 בספטמבר ״קספרסקי״ הרוסית לא תוכל למכור את תוכנת האנטי וירוס שלה בתוך ארצות הברית • בוושינגטון חוששים שמידע אישי על אזרחים אמריקנים ייאסף על ידי מוסקבה וינוצל לרעה

מייסד החברה, יוג'ין קספרסקי . צילום: יוסי זליגר

ממשל ביידן הודיע ​​על כוונתו לאסור את מכירת תוכנת האנטי-וירוס מתוצרת מעבדת קספרסקי הרוסית בארצות הברית.

מקור המעורה בפרטים אמר ל״רויטרס״ כי הגישה של תוכנת האנטי וירוס למערכות המחשב עלולה לאפשר לה לגנוב מידע רגיש ממחשבים אמריקנים או להתקין תוכנות זדוניות ולמנוע עדכונים קריטיים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. חשש לניצול לרעה, צילום: איי.אף.פי

"רוסיה הראתה שיש לה את היכולת ואת הכוונה לנצל חברות רוסיות כמו ׳קספרסקי׳ כדי לאסוף מידע אישי על אמריקנים וזו הסיבה שאנו נאלצים לנקוט בפעולה שאנו נוקטים היום", אמרה שרת המסחר ג'ינה ריימונדו בשיחת תדרוך עם עיתונאים. במסגרת ההגבלה שהוטלה על ״קספרסקי״, לא יהיה ניתן להוריד את תוכנת האנטי וירוס או לרכוש אותה בארצות הברית החל מה-29 בספטמבר.

״קספרסקי לא תוכל למכור את התוכנה שלה בתוך ארצות הברית או לספק עדכונים לתוכנות שכבר נמצאות בשימוש", נמסר ממשרד המסחר האמריקני.

ב״קספרסקי״ התגוננו מול הנימוק שהוצג בוושינגטון על האיסור החריג, וטענו שההחלטה של ​​ארה"ב מבוססת על "האקלים הגיאופוליטי הנוכחי והחששות התיאורטיים, ולא על הערכה מקיפה של שלמות המוצרים והשירותים של ׳קספרסקי׳".

בהצהרה שנשלחה בדוא"ל הוסיפו ב״קספרסקי״ כי פעילות התוכנה אינה מאיימת על הביטחון הלאומי של ארה"ב וכי היא תחפש אפשרויות משפטיות לשמר את פעילותה.

יוג׳ין קספרסקי בביקור בישראל (ארכיון), צילום: אילן גיטניו

התוכנית שעליה הודיע ממשל ביידן לחסימת תוכנת האנטי וירוס מבוססת על סמכויות רחבות שנוצרו בתקופת ממשל טראמפ כדי לאסור או להגביל עסקאות בין חברות אמריקניות וחברות טכנולוגיה ממדינות "יריבות זרות" כמו רוסיה וסין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר