מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) משנה את הדרך בה אנו עובדים אך גם אחראית על ייצור משרות חדשות בשוק העבודה בישראל. מחקר חדש, שנחשף לרגל האירוע השנתי של חברת Salesforce בישראל, ונערך בקרב עשרות עובדים מארגונים שונים, חושף את המקצועות המבוקשים הקשורים לתחום הבינה מלאכותית שחברות בישראל מתכננות לגייס אליהן עובדים בשנה הקרובה.
בין המקצועות שאליהם צפויים להיות הגיוסים המשמעותיים ביותר ניתן למצוא: מהנדס נתונים (44%), ארכיטקט פתרונות בינה מלאכותית (44%), מהנדס למידת מכונה (44%), אחראי אתיקת בינה מלאכותית (38%), אנליסט עסקי (38%), מנהל תחום בכיר דאטה (36%), ארכיטקט נתונים (32%), מהנדס DevOps/ModelOps /MLOps (32%), אנליסט/מהנדס AI governance/security(32%), מנהל תחום בכיר בינה מלאכותית (32%), מדען נתונים (28%), מנהל תחום בכיר לאסטרטגיה וטרנספורמציה (26%) ומהנדס פרומפטים (12%).
בינה מלאכותית תהפוך את העובדים לפרודוקטיביים יותר, אבל גם תחליף את חלקם
במקביל, הסקר בחן כיצד תשפיע טכנולוגיה מבוססת AI על ארגונים בישראל בשנה הקרובה. הנשאלים הצביעו כי פתרונות AI צפויים להפוך את העובדים לפרודוקטיביים יותר (48%); לשכלל את מיומנויות העובדים (46%); לשפר את שביעות רצון העובדים במקום העבודה (44%); לסייע לעובדים לבצע את עבודתם טוב יותר (40%); ליצור משרות חדשות מבוססות ידע (34%), ולהפחית את הצורך במיומנויות טכניות למשרות ג'וניור (30%).
יחד עם זאת, 24 אחוזים מהנשאלים העריכו כי כניסה מוגברת של AI לארגונים גם תבטל משרות קיימות, נתון המתיישב עם מחקרים אחרונים שנעשו בתחום, בהם מחקר של מכון "טאוב", שטען כי בינה מלאכותית עשויה להחליף כמיליון עובדים בישראל.
עוד עלה מהמחקר כי האתגרים המרכזיים בהטמעת פתרונות ענן אשר מונעים בינה מלאכותית בארגונים בישראל הם העדר דאטה מספקת, איכותית ומהימנה (40%), מקרים עסקיים לא ברורים (30%), העדר עובדים בעלי הכישורים הנדרשים (28%), מהימנות/הטיות הנתונים (28%) והבנת האלגוריתמים (28%).
המחקר הנוכחי, שנערך על-ידי IDC, שופך במקביל אור על התרומה הכלכלית של סיילספורס בישראל, שצפויה בעזרת פתרונות ענן מבוססי AI לייצר כ-27,800 משרות חדשות בישראל וכ-7.1 מיליארד דולר הכנסות לעסקים בארץ בשנים עד שנת 2028.
סיילספורס ישראל הוקמה בשנת 2011 עם רכישתו של הסטארט אפ הישראלי Navajo Systems והפכה מאז למרכז מחקר ופיתוח חשוב בארץ. מאז הקמת החברה בישראל, סיילספורס העולמית ביצעה לא מעט רכישות אסטרטגיות בשוק הישראלי, בהן הרכישות של בלו טייל בשנת 2012, קרנסן בשנת 2015, אימפליסיט בשנת 2016, דאטורמה בשנת 2018 ו-בונובו ו-Clicksoftware בשנת 2019.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו