על גל ה-AI הלוהט: חברת הבינה המלאכותית של אמנון שעשוע מתרחבת

AI 21 Labs הודיעה על שני מינויים חדשים בהנהלת החברה • חברת הבינה המלאכותית, שהיא הגדולה בישראל, מפתחת מודלי שפה עבור ארגונים וגייסה עד כה מעל ל-300 מיליון דולר מחברות ענק כמו אנבידיה ואינטל • "חברה העומדת בשורה אחת עם המתחרות הגדולות בתחום"

אמנון שעשוע, אורי גושן ויואב שוהם - מייסדי AI21 . צילום: קרדיט: רועי שור

חברת הבינה המלאכותית הגדולה בישראל, AI21 Labs, הודיעה היום (שלישי) על שני מינויים חדשים ומשמעותיים בהנהלה - שרון ארגוב כסמנכ"לית שיווק ויניב וקרט כסמנכ״ל העסקים הראשי בחברה.

מינויים אלו מתרחשים על רקע שיתופי פעולה משמעותיים עליהם הכריזה החברה לאחרונה עם מיקרוסופט ו-Snowflake, במטרה להנגיש את מודל השפה החדשני שהשיקה לאחרונה, "Jamba", למשתמשי Microsoft Azure AI ו-Snowflake Cortex.

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. גם ענקית הטק והשם החם ביותר בתעשייה השקיעו בחברה, צילום: אי.אף.פי

AI21 Labs, שנוסדה על ידי פרופ' יואב שוהם ואורי גושן, המשמשים מנכ"לים משותפים, ופרופסור אמנון שעשוע, המשמש יו"ר החברה, מייצגת את ישראל בתחום והתרחבותה מעידה על המשך פיתוחה של המדינה כמעצמת AI בינלאומית.

החברה, שבונה מודלי שפה ומערכות בינה מלאכותית עבור ארגונים, גייסה כ-336 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, ביניהם ענקיות טק כמו אנבידיה, אינטל, גוגל ואחרות. שווי החברה עומד נכון להיום על 1.4 מיליארד דולר והיא משרתת עשרות לקוחות, בהם חברות Fortune500.

שרון ארגוב, צילום: אורן לוקץ'

ארגוב היא מומחית שיווק בינלאומית בתחום ה-B2B ובתהליכי צמיחה של חברות בשלבים מוקדמים. לפני הצטרפותה ל-AI21 שימשה כסמנכ"לית שיווק ביוניקורן הסייבר CYE ולפני כן שימשה כסמנכ"לית צמיחה ב-Hibob וכמנהלת שיווק ב- Holdings888. ארגוב צפויה להוביל את בניית המותג ומערכי השיווק הגלובלי של החברה.

וקרט מצטרף לחברה עם מעל 20 שנות ניסיון בתעשיית ההיי-טק הישראלית ובסיליקון ואלי, כשבתפקידו האחרון כיהן כסמנכ״ל העסקים הראשי (CBO) ב-WIX, שם הוביל את השותפויות האסטרטגיות, את המכירות, וניהל עסקאות בשווי עשרות מיליוני דולרים. לפני כן, וקרט ייסד והוביל את Figure8, שנמכרה ב-2019 ל-Care.com. בתחילת דרכו עבד וקרט במיקנזי, ובהמשך דרכו עבד ב-Adobe כמנהל מכירות שיווק ושותפויות עסקיות בשווקים מתהווים וב-Primesense כסמנכ"ל מכירות ושיווק.

יניב וקרט, צילום: אורן לוקץ'

אורי גושן, מייסד ומנכ"ל-משותף ב-AI21: "אנחנו מתרגשים לצרף לצוות המומחים שלנו את שרון ויניב. הניסיון והיכולות הייחודיות של השניים יסייעו לחברה להשלים את מימוש החזון שלה - הטמעת טכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית בחברות Fortune500, תהליך שאנו צופים שיושלם עד שנת 2027".

שרון ארגוב, סמנכ"לית שיווק ב-AI21: ״אני שמחה להצטרף לחברה המובילה ביותר בתחום הבינה המלאכותית בישראל בזמנים חשובים אלה ולקחת חלק בעידן מהפכת הבינה המלאכותית. אני מאמינה שבשנים הקרובות הטכנולוגיה שלנו תהיה זמינה לכלל הארגונים ותסייע בהטמעה ויישום כלי ה-AI בצורה אחראית, מובנית ואמינה".

יניב וקרט, סמנכ״ל העסקים הראשי של AI21: "גאה להצטרף לחברה שעומדת בשורה אחת עם המתחרות הגדולות בעולם בתחום הבינה המלאכותית. AI21 פיתחה מומחיות מעמיקה וייחודית בהקניית פתרונות מבוססי LLM לארגונים, תוך התגברות על החסמים הקיימים בשוק, ואני מאמין שהיא תוביל את עיצוב העתיד של מערכות הבינה המלאכותית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר