הפתעה: "הכרזה על מוצר AI ראשון של אפל - עוד השנה"

באסיפת בעלי המניות של החברה, טען טים קוק כי החברה עובדת במרץ לקראת השקתו של כלי בינה מלאכותית ראשון • למרות שענקית הטק עוד לא חשפה מוצר כלשהו בתחום, המנכ"ל לא פספס הזדמנות לזרוק טיזר משמעותי: "מצפה לשתף אתכם בהמשך השנה באופן שבו נפרוץ דרך בתחום"

מנכ"ל אפל, טים קוק. תוכניות גדולות. צילום: אי.פי

אם תהיתם למה בזמן שכל ענקיות הטק, בראשן גוגל ומיקרוסופט, נלחמות על ההובלה בתחום הבינה המלאכותית, אפל נשארת מאחור – ובכן, אתם יכולים להיות רגועים. מנכ"ל החברה טים קוק טען אתמול (רביעי) כי החברה שלו "שופכת כסף" על פיתוחים חדשים בתחום. אז האם נראה בקרוב אייפונים מבוססי AI?

לטענתו של קוק, שנשא דברים באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, אפל רואה "פוטנציאל מדהים עבור בינה מלאכותית גנרטיבית, וזו הסיבה שאנחנו משקיעים כעת באופן אינטנסיבי בתחום". הוא הוסיף כי "אנחנו מאמינים שזה (בינה מלאכותית, ד.ג), יפתח הזדמנויות רבות למשתמשים שלנו בכל הנוגע לפרודוקטיביות, פתרון בעיות ועוד".

אפל מציגה את ה-Vision Pro: עתיד מלא במסכים, אפליקציות ומסתבר שגם בינה מלאכותית // צילום: אפל



אפל אמנם עדיין לא חשפה משהו שיכול להתחרות במוצרים כמו ChatGPT של OpenAI או ג'מיני של גוגל, אבל קוק לא פספס את ההזדמנות וזרק טיזר לקראת השקה קרובה של מוצר AI ראשון של אפל, שלדבריו יגיע בהמשך השנה.

"אני מצפה לשתף אתכם בהמשך השנה באופן שבו נפרוץ קדימה עם דרך חדשה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית. זוהי טכנולוגיה נוספת שאנו מאמינים כי תגדיר מחדש את העתיד", כך לדבריו.

לקוחה של אפל עם משקפי Vision Pro עליה. יוכלו להריץ גם מערכות AI., צילום: איי.אף.פי.

עוד טען מנכ"ל ענקית הטק כי למרות שטרם הושקה מערכת ה-AI של אפל, המוצרים של החברה כבר מוכנים ויכולים להריץ בינה מלאכותית עליהם - רמז עבה לכך שאפל עובדת כבר תקופה ארוכה על פיתוח טכנולוגיית AI משל עצמה.

לדבריו, בין הפיצ'רים שכבר קיימים במוצרי אפל ומתבססים על טכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברה ניתן למצוא את מעקב הידיים של ה-Vision Pro ואת ניטור הדופק שיש בסדרת השעונים החכמים Apple Watch. קוק טען בנוסף כי גם השבבים של אפל הקיימים במחשבי המקבוק מסוגלים להריץ AI.

הדמיה של איך אולי היה נראה הרכב של אפל. יישאר כנראה בגדר חלום., צילום: צויר על ידי בינה מלאכותית

מתמקדים ב-AI, זונחים את חלום הרכב

במקביל, דווח בימים האחרונים כי אפל עצרה את "פרויקט טיטאן" שלה שמטרתו לפתח מכונית חשמלית, כך לפי דיווח שעלה בבלומברג. ענקית הטק מסרה את ההודעה בערוצים פנימיים, ובה נאמר בנוסף כי הצוות שעבד על הפרויקט, כ-2,000 אנשים, יעבור כעת למחלקות ה-AI השונות בחברה.

לפי בלומברג, סמנכ"ל התפעול של אפל, ג'ף וויליאמס, וסגן הנשיא האחראי על הפרויקט, קווין לינץ', היו אלו שהודיעו לעובדים על עצירת העבודה. בדיווח נטען עוד כי בעקבות המהלך צפויים להיות פיטורים, אך לא ברור על איזו כמות עובדים מדובר בשלב זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר