טרנד בעייתי: גם טיקטוק רוצה שתשלמו לה

לאחר טוויטר, מטא, ואפילו סנאפצ'אט, הגיעה תורה של אפליקציית הסרטונים הפופולרית לאשר כי היא בוחנת אפשרות למנוי בתשלום • אז האם זה אומר שבקרוב נצטרך לשלם בשביל לא לקבל פרסומות מכל כיוון?

טיק טוק. גברים אורבים לקטינות ברשת. צילום: אי.פי

עוד ועוד חברות מחפשות איך להרוויח עוד כסף על חשבון המשתמשים שלהן: אפליקציית הסרטונים הפופולרית טיקטוק אישרה כי החלה לבחון בקנה מידה מוגבל בשלב זה, תוכנית למנוי חודשי שמבטלת פרסומות. נכון לעכשיו לא ברור היכן מתכוונים בטיקטוק להשיק את התוכנית או מה יהיה מחירה.

על פי דיווח של Android Authority, קוד בגרסה החדשה של האפליקציה הראה אופציה למנוי ללא פרסומות, שמחירה כביכול הוא 4.99 דולר לחודש כששוק היעד הוא ארה"ב. דובר טיקטוק אישר את הדיווח למגזין Variety וטען כי כרגע מדובר בבדיקה בלבד להיתכנות של מנוי בתשלום, מחוץ לארה"ב. יחד עם זאת הוא סירב להגיד לאיזה שוק המנוי יושק או מה יהיה מחירו.

אתגר הביצה ששבר את הרשת. האם נראה פחות מהסרטונים האלו? או שאנשים יבחרו לשלם? צילום: מתוך טיקטוק



טיקטוק, שלה יותר ממיליארד משתמשים חודשיים, מסתמכת במידה רבה על הכנסות מפרסום, כמו גם מפלטפורמת קניות שקיימת באפליקציה. החברה נמצאת בבעלות ByteDance הסינית, שגרמה וגורמת כל כמה זמן לסערות פוליטיות בארה"ב ולטענות אמריקניות על ריגול מצד בייג'ינג דרך הפלטפורמה.

יחד עם זאת, טיקטוק היא לא האפליקציה היחידה שהחלה ליישם, או בוחנת אפשרות לשירות בתשלום בתקופה האחרונה. אפליקציית Snapchat דיווחה בחודש שעבר ששירות המנויים שלה, Snapchat+, שכולל פיצ'רים אקסקלוסיביים והשקות מוקדמות, הגיע לחמישה מיליון לקוחות קצת יותר משנה לאחר השקתו.

מנכ"ל טיקטוק, שו זי צ'ו, צילום: רויטרס

אילון מאסק גם כן כבר אמר לא פעם כי הוא מעוניין להשיק גרסה משודרגת בתשלום של הרשת החברתית שלו X (לשעבר טוויטר), שתבטל הצגה של פרסומות. נכון לעכשיו זה עוד לא יצא לפועל, אבל כבר קיימת גרסה בתשלום בשם X Premium שעולה שמונה דולר בחודש וכוללת סימון וי כחול של חשבון מאומת וכ-50 אחוזים פחות פרסומות.

מאסק וצוקרברג. מתכתשים אבל מאוחדים ברצון לגבות מהמשתמשים עוד כסף, צילום: אי.אף.פי

גם במטא שוקלים צעד דומה, נכון לעכשיו ולפי הדיווחים רק בוואטסאפ. לפי דיווח שפורסם לפני כשבועיים בפייננשל טיימס, צוותים בחברה דנים בתקופה האחרונה בשאלה האם להציג מודעות בפלטפורמה. לפי הדיווח, הנושא גרם למחלוקת פנימית בחברה, שכן גורמים במטא מבקשים לראשונה לייצר רווחים משירות ההודעות הפופולרי ביותר בעולם.

במקביל, מיהר ראש ווטסאפ, וויל קאת'קארט, לפרסם הכחשה ב-X (טוויטר לשעבר) וטען כי "הסיפור הזה הוא שקרי. אנחנו לא עושים את זה". יחד עם זאת, יש לציין כי לפני שהפרשה הזו התפרסמה, דובר ווטסאפ לא חלק על כך שהרעיון נדון בחברה. אז האם נתחיל לשלם בקרוב על הרשתות החברתיות שלנו או שנהיה מוצפים בפרסומות? ימים יגידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר