מתלבטים באיזה גיל לתת לילד סמארטפון? אתם לא לבד

מחקר חדש העלה כי הורים רבים חוששים מהרגע בו ילדם יקבל פלאפון חכם • בכל הנוגע לבני נוער, ההתלבטות הייתה הרבה יותר קטנה • ומה עוד גרם לדאגות בקרב הורים צעירים?

תלמידים משחקים בסמארטפון. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

מחקר חדש שנערך בקרב הורים צעירים, מצא כי אחת ההחלטות הקשות ביותר שאנשים צריכים לקבל היא מתי לתת לילד או לילדה שלהם את מכשיר הסמארטפון הראשון שלהם.

על פי המחקר, שסקר התלבטויות חינוכיות בקרב הורים לילדים בין הגילים 8 ועד 17, נמצא כי 56 אחוזים מההורים חוששים מהמציאות בה לילדם יהיה סמארטפון שהוא ישתמש בו באופן חופשי (אפילו עם הגבלות הורים).

עם החזרה ללימודים, הורים רבים מתלבטים מתי הרגע הנכון להביא לילד סמארטפון // צילום: יוני ריקנר, יניב זוהר



הממצאים העלו כי ההתלבטות הייתה בעיקר בכל הקשור לילדים בגילים נמוכים. הורים לילדים קטנים התחבטו בשאלה מתי הכי נכון לאפשר לילדה לשקוע בתכנים הרבים שמציעים הטלפונים החכמים, ומתי מגיע הזמן בו צריך להגיד להם "די".

בכל הנוגע לבני נוער, גישתם של ההורים כבר הייתה די שונה. כ-74 אחוזים מקרב הורים לתלמידי תיכון השיבו כי בגילים אלו כבר חשוב שלילד יהיה סמארטפון בבעלותו.

עוד נמצא כי 56 אחוזים מההורים מתלבטים בשאלה מתי יש לאפשר לילדים ללכת לבד לפארק או ללכת באופן עצמאי למכולת לקניות. בנקודה זו, ההורים ביטאו מצד אחד חרדה מלשחרר את הילד מהגנתם, אך גם נראה כי הייתה הבנה כי תהליך זה מאוד חשוב לצמיחתו של הילד.

ילדה צופה בסרטונים בסמארטפון, צילום: rawpixel.com / Freepik

תחום נוסף שבו להורים היה קשה להחליט באופן חד משמעי, היה קשור לזהות בית הספר שאליו ישלחו את ילדם. נמצא כי ל- 36 אחוזים מההורים היה קושי של ממש להכריע בנושא הכה חשוב הזה.

בנוסף, הסתבר כי הורים רבים העלו ספק בכל הנוגע לתחום החברתי של הילדים שלהם. כ-30 אחוזים מהנשאלים התלבטו בכל הנוגע לסוג הילדים שהם היו רוצים לראות סביב ילדם. כלומר גם בתחום החברתי אחוז לא קטן של ההורים ביטא קושי של ממש ביחס להחלטה הנכונה שיש לקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר