לאחר שהות ממושכת בחלל: אסטרונאוט של נאס"א פונה לבית חולים

בשל בעיה רפואית שלא פורסמה, פונה אחד האסטרונאוטים לבי"ח, לאחר שחזר משהייה של כמעט שמונה חודשים בתחנת החלל • לפי סוכנות החלל האמריקנית, זמן קצר לאחר הנחיתה, האסטרונאוט סבל מ"בעיה רפואית" והצוות הוטס לבדיקות בפלורידה • נאס"א סירבה לחלוק פרטים על מצבו

קפסולת החילוץ במפרץ מקסיקו סמוך לחופי פלורידה. צילום: אי.פי

אסטרונאוט של נאס"א פונה לבית חולים בשל בעיה רפואית שלא פורסמה לאחר שחזר משהייה של כמעט שמונה חודשים בתחנת החלל, שהתארכה בשל תקלה בקפסולת בואינג והוריקן מילטון, כך הודיעה הלילה (בין שישי לשבת) סוכנות החלל האמריקנית.

סטפני וילסון, זנה קרדמן, ניק הייג ואלכסנדר גורבונוב, צילום: SpaceX

קפסולת SpaceX שנשאה שלושה אמריקנים ורוסי אחד, נחתה לפני עלות השחר במפרץ מקסיקו סמוך לחופי פלורידה, לאחר שהתנתקה מתחנת החלל הבינלאומית באמצע השבוע. הקפסולה הועלתה לספינת החילוץ, שם עברו ארבעת האסטרונאוטים בדיקות רפואיות שגרתיות.

זמן קצר לאחר הנחיתה, אסטרונאוט של נאס"א סבל מ"בעיה רפואית" והצוות הוטס לבית חולים בפנסקולה, פלורידה, להערכה נוספת "מתוך זהירות יתרה", כך נמסר בהודעת סוכנות החלל. הסוכנות ציינה כי לא תחלוק פרטים על מצבו של האסטרונאוט, תוך שמירה על פרטיות המטופל.

הסטארליינר של בואינג חוזרת לכדור הארץ ללא האסטרונאוטים ויליאמס ווילמור, צילום: אי.אף.פי

שלושת האסטרונאוטים האחרים שוחררו וחזרו למרכז ג'ונסון של נאס"א ביוסטון. סוכנות החלל מסרה כי ידרשו ימים ואפילו שבועות לאסטרונאוטים להסתגל מחדש לכוח המשיכה לאחר חיים בחוסר משקל במשך מספר חודשים.

האסטרונאוטים, כזכור, היו אמורים לחזור לפני חודשיים אך חזרתם התעכבה בשל בעיות בקפסולה החדשה סטארליינר של בואינג, שחזרה ריקה בספטמבר בשל חששות בטיחותיות. לאחר מכן הוריקן מילטון שיבש את התוכניות, ואחריו עוד שבועיים של רוחות חזקות וים סוער.

החללית סטארליינר של חברת בואינג, צילום: אי.אף.פי/נאס"א

SpaceX שיגרה את הארבעה - מתיו דומיניק, מייקל בראט וג'נט אפס מנאס"א, והרוסי אלכסנדר גרבנקין - במרץ. בראט, איש החלל המנוסה היחיד במשימה, הודה לצוותי התמיכה ש"נאלצו לתכנן מחדש, לארגן מחדש ובעצם לעשות הכל מחדש יחד איתנו... ועזרו לנו להתמודד עם כל המהמורות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר