האם ניתן לקיים חיים על כוכב הלכת צדק?

נאס"א תשגר גשושית ענק לירח אירופה, הסובב את כוכב הלכת צדק, כדי לבדוק האם ניתן לחיות עליו • "אנחנו בטוחים שיש שם מים נוזלים וככל הנראה גם את כל החומרים הכימיים שיכולים לאפשר קיום של חיים"

אילוסטרציה של החללית ג'ונו מגיע לכוכב צדק . צילום: EPA

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א תשגר היום את גשושית הענק אירופה-קליפר, כדי לבדוק האם ניתן לקיים חיים על הירח אירופה, הסובב את כוכב הלכת צדק.

ההתעניינות בירח השישי של צדק נובעת ממחקרי עבר, שהראו שמתחת לכיפת קרח בעומק שבין עשרה ל-15 קילומטרים, קיים אוקיינוס מלוח בו יש כמות מים כפולה מזו שיש באוקיינוסים על פני כדור הארץ.

האם יש שם חיים? כוכב הלכת צדק, צילום: נאס"א

החוקרת בוני בוראטי, סגנית למדען הראשי של הפרויקט הייחודי, דיברה על המשימה: "אנחנו מחפשים סביבה שראויה למגורי אדם. מבחינה זו, אנחנו בטוחים שיש שם מים נוזלים וככל הנראה גם את כל החומרים הכימיים שיכולים לאפשר קיום של חיים".

כדי להגיע לאירופה, תצטרך הגשושית לעבור מרחק של כשני מיליארד מייל, כך שהיא תגיע אל הירח סביב שנת 2030. עם ההגעה אל הכוכב, תצטרך הגשושית לבצע תמרונים מורכבים של התקרבות והתרחקות מהירח, עקב השדה המגנטי החזק של צדק, שעוצמתו היא פי 20,000 מכוחו של השדה המגנטי סביב כדור הארץ.

עוצמה מגנטית כזו יכולה להרוס כל מכשיר מדעי, אפילו החזק ביותר. משום כך, נדרשים תמרונים, אשר יאפשרו לגשושית להיכנס 49 פעמים סביב הירח אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר