"בגודל של אצטדיון": אסטרואיד ענק יחלוף ליד כדור הארץ

האסטרואיד 2024 ON הוא אחד מחמישה גופים שיחלפו ליד כדור הארץ בימים הקרובים • האסטרואיד הענק, בקוטר של 290 מטרים, צפוי לחלוף במרחק של כמיליון ק"מ מאיתנו • למרות הגדרתו כ"מסוכן פוטנציאלית", נאס"א מדגישה כי הסיכוי להתנגשות נמוך מאוד

אסטרואיד (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

נאס"א מנטרת אסטרואיד ענק שיחלוף בקרבת כדור הארץ הלילה (שלישי), כך דיווחה סוכנות החלל האמריקנית.

האסטרואיד, המכונה 2024 ON, מגיע לקוטר של 290 מטרים, כך עולה מלוח המעקב של נאס"א. הסוכנות תיארה אותו כ"אסטרואיד בגודל אצטדיון" וציינה כי הוא יעבור במרחק של כמיליון ק"מ מכדור הארץ בלילה שבין שלישי לרביעי, מרחק הנחשב קרוב יחסית בקנה מידה אסטרונומי.

אסטרואיד בגודל אצטדיון, שהוגדר כ'מסוכן פוטנציאלית' על ידי נאס"א, צפוי לעבור 'קרוב יחסית' לכדור הארץ, צילום: סוכנות החלל נאס"א

על אף שהאסטרואיד קרוב מספיק כדי להיחשב "אובייקט מסוכן פוטנציאלית", הסבירות להשפעה על כדור הארץ נמוכה מאוד.

האסטרואיד הזה הוא אחד מחמישה שיעברו בקרבת כדור הארץ במהלך היומיים הקרובים, אך שאר הגופים לא יתקרבו כמוהו אל הכוכב הכחול שלנו.

ארבעת האסטרואידים האחרים יחלפו במרחקים שבין 335 אלף ל-1.19 מיליון ק"מ מכדור הארץ. שלושה מהם בקוטר של כ-15.5 מטרים, בערך בגודל בית. אסטרואיד נוסף, המכונה 2013 FW13, בקוטר של כ-155 מטרים, יעבור ליד כדור הארץ ביום רביעי.

אסטרואיד (אילוסטרציה), צילום: אי.אף.פי

לוח המעקב של נאס"א מנטר "אסטרואידים ושביטים שיבצעו מעברים קרובים יחסית לכדור הארץ". לפי הנתונים, 2024 ON נע במהירות של כ-8.8 ק"מ לשנייה, כלומר כ-31,680 ק"מ לשעה.

"הלוח מציג את מועד ההתקרבות המרבית, הקוטר המשוער של האובייקט, גודלו היחסי והמרחק מכדור הארץ עבור כל מפגש," מסביר אתר סוכנות החלל.

"הלוח מציג את חמש ההתקרבויות הבאות לכדור הארץ במרחק של עד 7.4 מיליון ק"מ (שווה ערך ל-19.5 פעמים המרחק לירח). כל עצם הגדול מ-150 מטרים שיכול להתקרב לכדור הארץ עד למרחק זה מוגדר כאובייקט מסוכן פוטנציאלית".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר