חופשה מעל הכוכבים: מיליארדר יהודי הגיע לגובה שיא בחלל

יזם הטכנולוגיה ג'ארד אייזקמן חזר מטיול בחלל, לאחר ששהה שם חמישה ימים והגיע לגובה שיא של 1,408 ק"מ • אייזקמן היה גם האדם הראשון שטס באופן פרטי לחלל בשנת 2021, כאשר זו למעשה הטיסה השנייה שלו לחלל

ג'ארד אייזקמן. צילום: AP

מיליארדר שטייל בחלל חזר היום (ראשון) לכדור הארץ יחד עם הצוות שלו, לאחר שסיים טיול בן חמישה ימים שהעלה אותם גבוה יותר מכל אדם אחר מאז אסטרונאוטי נאס"א שהלכו על הירח.

החללית של SpaceX נחתה במפרץ מקסיקו ליד איי דריי טורטוגס של פלורידה לפני עלות השחר, כשהיא נושאת את יזם הטכנולוגיה ג'ארד אייזקמן, שני מהנדסים של SpaceX וטייס לשעבר של חיל האוויר האמריקני.

הקבוצה הקיפה את כדור הארץ בגובה של כמעט 740 ק"מ, צילום: AFP

הם ביצעו את הליכת החלל הפרטית הראשונה בעודם מקיפים את כדור הארץ בגובה של כמעט 740 ק"מ, גבוה יותר מתחנת החלל הבינלאומית וטלסקופ האבל. החללית שלהם הגיעה לגובה שיא של 1,408 ק"מ לאחר השיגור ביום שלישי.

אייזקמן הפך לאדם ה-264 בלבד שביצע טיול בחלל מאז שברית המועצות לשעבר זכתה בהישג הראשון ב-1965. עד כה, כל הליכות החלל בוצעו על ידי אסטרונאוטים מקצועיים.

אייזקמן היה גם האדם הראשון שטס באופן פרטי לחלל בשנת 2021, כאשר זו למעשה "החופשה" השנייה שלו בחלל - בשיתוף חברת SpaceX.

חברי הצוות לאחר הנחיתה בכדור הארץ, צילום: AP

"המשימה הושלמה", דיווח איזקמן ברדיו כשהחללית התנדנדה במים, בהמתנה לצוות החילוץ. תוך שעה, כל ארבעת חברי הצוות יצאו מהחללית, מנופפים באגרופיהם בשמחה כשעלו על סיפון הספינה.

זו הייתה הפעם הראשונה ש-SpaceX כיוונה לנחיתה ליד איי דריי טורטוגס. החברה בדרך כלל מכוונת לנחות קרוב יותר לחופי פלורידה, אך שבועיים של תחזיות מזג אוויר גרועות הובילו את SpaceX לחפש מקום אחר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר