בשבוע הבא: הליכת החלל הפרטית הראשונה יוצאת לדרך - בהובלת מיליארדר יהודי

ארבעה אזרחים פרטיים ימריאו לגובה שלא הגיע אליו אדם מאז ימי תוכנית אפולו של נאס"א • המשימה צפויה לצאת לדרך ב-26 באוגוסט מפלורידה, ותימשך חמישה ימים • היא מהווה את השלב הראשון בתוכנית רחבה יותר שמטרתה לקדם את יכולות הטיסה המאוישת לחלל העמוק

צוות משימת "פולאריס". מימין לשמאל: ג'ארד אייזקמן, שרה גיליס, אנה מנון וסקוט פוטיט. צילום: SpaceX

לגעת בקצה: חברת החלל של אילון מאסק, SpaceX, עומדת לשגר משימה חדשנית ומסוכנת לחלל בשם "פולריס דון". המשימה, בהובלת המיליארדר היהודי ג'ארד איזקמן, תיקח ארבעה אזרחים פרטיים לגובה שלא הגיע אליו אדם מאז ימי תוכנית אפולו של נאס"א.

הצוות, הכולל את איזקמן, שני מהנדסים מ-SpaceX וטייס לשעבר בחיל האוויר האמריקני, יטוסו בקפסולת Crew Dragon לגובה של כ-1,400 ק"מ מעל פני כדור הארץ. בגובה זה, הם ייחשפו לרמות גבוהות של קרינה בחגורות ון אלן, אזור מסוכן שבדרך כלל נמנעים ממנו.

צוות משימת "פולאריס" מציג את חליפות החלל החדשות, צילום: SpaceX

אחד השיאים של המשימה יהיה הליכת חלל שיבצעו איזקמן ואחת המהנדסות. זו תהיה הפעם הראשונה שאזרחים פרטיים יבצעו הליכת חלל, כשהם מוגנים רק על ידי חליפות חלל חדשות שפותחו במיוחד למשימה זו.

בראיון ל-CNN, איזקמן הסביר את המניע שלו: "אנחנו מנסים לקדם את טכנולוגיית החלל ולבדוק מערכות חדשות שיאפשרו לנו להגיע רחוק יותר ביקום״.

המשימה כרוכה בסיכונים משמעותיים. גארט רייסמן, אסטרונאוט לשעבר של נאס"א ויועץ ל-SpaceX, אמר ל-CNN: "בכל פעם שמנסים משהו בפעם הראשונה יש סיכונים משמעותיים. אני אהיה הרבה יותר רגוע כשהם יחזרו לתוך החללית אחרי הליכת החלל״.

למרות הסיכונים, חברי הצוות רגועים. המשימה צפויה לצאת לדרך ב-26 באוגוסט מפלורידה, ותימשך חמישה ימים. היא מהווה את השלב הראשון בתוכנית רחבה יותר שמטרתה לקדם את יכולות הטיסה המאוישת לחלל העמוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר