פרס יוקרתי יוענק לתשעה מדענים ואמנים פורצי דרך

קרן וולף הכריזה על הזוכים והזוכות בפרס וולף למדע ואמנות, כאשר חמשת הפרסים יוענקו השנה לתשעה זוכים משש מדינות • שוויו של כל פרס הוא 100 אלף דולרים, והתחומים נעים בין רפואה, מתמטיקה, פיזיקה ועוד

מדענים במעבדה, ארכיון . צילום: GettyImages

קרן וולף הכריזה על הזוכים והזוכות בפרס וולף למדע ואמנות לשנת 2024. חמשת הפרסים, של 100 אלף דולר בכל תחום, יוענקו השנה לתשעה זוכים משש מדינות: ישראל, ארה"ב, אנגליה, צרפת, שווייץ והונגריה.

בתחום הרפואה, פרופסור בוטונד רוסקה ופרופסור ז’וזה-אלן סאהל זכו בפרס על היותם חלוצים בפיתוח גישה חדשנית לשיקום הראייה. בתחום המתמטיקה, זכו במשותף, פרופסור עדי שמיר על היותו הכח המוביל בהפיכת הקריפטוגרפיה לדיסציפלינה מדעית, ופרופסור נוגה אלון על השפעתו העמוקה על מתמטיקה בדידה ותחומים קשורים נוספים.

קרן וולף, צילום: ללא

בפיזיקה, פרופסור מרטין ריס זכה בפרס וולף על תרומותיו החלוציות בעיצוב תמונת היקום בת זמנינו. בתחום החקלאות זכו פרופסור אליוט מ. מאירוביץ  על תרומות רבות ויוצאות דופן לתחום הגנטיקה ולהבנתנו את הבסיס המולקולרי של צמיחה והתפתחות צמחים, פרופסור ג'ואן קורי על תרומתה לביולוגיה התפתחותית של צמחים ופרופסור ונקטסן סונדרסאן זכה בפרס וולף על גילויים חלוציים בגנטיקה ובביולוגיה מולקולרית של רביית צמחים. גיורג' קורטג זוכה בפרס וולף באומנות על היותו דוגמה למוזיקאי רב מעלה ואנושי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר