החלום שהתרסק: כך נכשל הפרויקט היוקרתי של המיליארדר היפני לטוס סביב הירח

יאקוזה מאזאוואה החליט לבטל את המשימה, שהייתה אמורה לצאת לפועל עוד בסוף השנה שעברה • הוא אמר: " אני לא יכול לתכנן תוכניות לעתיד במצב הזה, מתנצל בפני אלו שציפו לטיסה"

הירח. צילום: משה שי

היזם והמיליארד היפני יאקוזה מאזאוואה ביטל את הפרויקט שהוא היה אמור לטוס איתו מסביב לירח, באמצעות חללית של SpaceX, שהמנכ"ל שלה הוא אילון מאסק.

באתר של מה שהייתה אמורה להיות משימת השיגור של החללית החזקה ביותר שפותחה אי פעם, שהייתה אמורה לצאת עוד בשנה שעברה, נכתב שלשום (שבת) כי "ללא לוח זמנים ברור לטווח הזמן הקרוב, מאזאוואה החליט בלב כבד לבטל את הפרויקט".

מאזאוואה, ב-2021, צילום: איי.פי.

עוד נכתב: "אנו מעריכים ומתנצלים על התוצאה עבור כל מי שתמך בפרויקט וציפה לראות אותו יוצא לדרך. למרות זאת, מאזאוואה ואנשי הצוות של המשימה ימשיכו לאתגר את עצמם, בתחומים הרלוונטיים להם. יש לנו כבוד רב ל-SpaceX, שאנשיה ממשיכים לנסות להגיע לאזורים שלא הגיעו אליהם, בעוד אנחנו נמשיך אל האתגר הבא".

בציוץ שפרסם ב-X (לשעבר טוויטר), גם היא שייכת למאסק, מאזאוואה כתב כי הוא חתם על החוזה לשיגור החללית בשנת 2018, בהנחה כי המשימה תצא לדרך עד סוף 2023 – מה שכאמור לא קרה בסופו של דבר. "זה פרויקט בהתפתחות, אז זה מה יש, אבל עדיין יש חוסר ודאות מתי היא תשוגר. אני לא יכול לתכנן תוכניות לעתיד במצב הזה, ואני מרגיש נורא לעכב עוד את אנשי הצוות, מה שהוביל לקבלת ההחלטה הקשה שלי לביטול. אני מתנצל בפני אלו שציפו לטיסה", כתב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר